راننده سرویس مدارس  نباید معتاد باشد  و باید به فنون رانندگی و قوانین مسلط باشد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با بیان اینکه برابر آمارها یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز و ۷۰۰ هزار دانشجو در شهر تهران داریم، گفت: با احتساب جمعیت 8 میلیونی تهران می ‌توان گفت که به ازای هر پنج نفر در تهران یک نفر با آغاز سال تحصیلی به مدرسه یا دانشگاه می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از موج، مازیار حسینی در نشست خبری رونمایی از برچسب‌های سرویس مدارس که صبح امروز در مقر پلیس راهور تهران برگزار شد،گفت: موضوع سرویس‌های مدارس یکی از دغدغه‌های ماست، ما همواره به دنبال علاج پیش از واقعه هستیم و این اقدام همان علاج پیش از واقعه است.

او با بیان اینکه در مورد سرویس‌های مدارس سه عامل مهم وجود دارد، گفت: نخست اینکه سرویس مدرسه باید خودرویی ممتاز و مجزا باشد که ما با تاکسیرانی در این‌رابطه صحبت کرده‌ایم و البته در حال حاضر از آنچه که داریم استفاده می‌کنیم.

حسینی افزود: نکته بعدی راننده است، راننده باید سالم باشد، اعتیاد نداشته و به فنون رانندگی و قوانین مسلط باشد. دانش آموزان هم باید با راننده همکاری کنند.

معاون شهردار تهران، عامل سوم را مردم دانست و گفت: مردم و به خصوص رانندگان نیز باید نسبت به سرویس‌های مدارس حساس بوده و در صورت رویت آن توجه داشته باشند که تمام اولویت‌های ترافیکی با آن خودرو است.

حسینی از والدین خواست که با مسئولان همراه باشند و افزود: والدین مشکلات و تخلفات را به سه نهاد پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری منعکس کنند.

20103

کد خبر: 674766

وب گردی

وب گردی