قله دنا زیر پای کوهنوردان دختر بندرعباسی

به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد بندرعباس و هیات کوهنوردی استان، تیم کوهنوردی دانشجویان دختر واحد بندرعباس توانستند به قله 4350 متری دنا صعود کنند.

به گزارش ایسکانیوز، معاون فرهنگی و دانشجویی واحد بندرعباس با اعلام این خبر افزود: تیم کوهنوردی دختر دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس ، متشکل از تعداد 9 دانشجوی کوهنورد به همراه 6 نفر از تیم امداد و نجات هیات کوهنوردی در روز 11 شهریور به قله4350 متری دنا در کهگیلویه و بویر احمد صعود کردند.

داوود افخمی تبا با اشاره به اینکه پیمودن مسیرهای سخت قله دنا نیاز به مداومت و کوشش های کوهنوردان دارد گفت:این فتح به مثابه مدلی برای فتح قله های دشوار زندگی است که تنها در صورت مداومت و نهرسانیدن از مسیر زندگی هر شخص محقق می شود.

رئیس هیات کوهنوردی استان نیز با اظهار امیدواری از اینکه با تعامل مشترک و دوسویه، صعود های دانشگاهیان تداوم یابد افزود: هیات کوهنوردی استان آماده برگزاری صعود های منظم با جامعه دانشگاهیان استان است و در این راستا دانشگاه آزاداسلامی تا حد قابل قبولی توانسته آنرا عملیاتی کند..

هادی مفضل افزود:صعود به کوه،قدرت تفکر، استقامت و آرامش روح و روان را افزایش می دهد و می تواند در کنار تعلیم دانشجویان در دانشگاه ها به مولفه پرورش همه جانبه شخصیتی آنها کمک بسیار شایانی کند.

اعضای تیم واحد بندرعباس را خانم ها : لاله قلی پور ، رنجبران ، الهه خودسوز،مستانه جواهری، افسانه علاالدینی،صدیقه زحمت کش، سارا حاجی مقیسی،خدیجه علاالدینی تشکیل می دادند که خانم فروغ زارعی نیز به عنوان سرپرست این تیم را همراهی می کرد.

دنا در 35 کیلومتری یاسوج و رشته کوهی مرتفع، صخره ای و دارای ارتفاعات صعب العبور است که به طول تقریبی 60 کیلومتر است که دارای قلل متعددی با ارتفاع بالای 4 هزار متر است که بلندترین قله آن قاش مستان 4435متر بالاتر از سطح دریا است و در امتداد رشته کوه های زاگرس، مرز مشترک استان های کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و چهارمحال وبختیاری قرار دارد.

105105

کد خبر: 674835

وب گردی

وب گردی