آغاز به کار مرکز مشاوره و هدایت تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه در واحد بوشهر

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، انتخاب رشته تحصیلی در دوره دانشگاه را مقدمه انتخاب شغل و کسب و کار دانست و بیان کرد: هدایت تحصیلی باعث تعالی نظام آموزشی و تعلیم و تامین نیروی انسانی متناسب با احتیاجات آینده کشور است.

به گزارش ایسکانیوز، فاضل امیری از آغاز به کار مرکز مشاوره و هدایت تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه در واحد بوشهر خبر داد و افزود: انتخاب رشته تحصیلی دانشجویان، یکی از انتخاب‌های مهم و اثرگذار در سراسر زندگی شخصی آنان خواهد بود.

امیری گفت: امروزه به دلیل پیشرفت سریع علوم، فنون و نیاز کشور به نیروی انسانی متخصص، علاقه‌مند و کارآمد و با سخت‌تر شدن رقابت‌های بازار کار و تأمین مخارج، اهمیت انتخاب رشته‌ای که فرد را راضی و خشنود کرده و به او امکان فعالیت ارزشمند و هماهنگ با شخصیتش بدهد، بیش از پیش مورد توجه است.

وی انتخاب رشته تحصیلی در دوره دانشگاه را مقدمه انتخاب شغل و کسب و کار دانست و اظهار کرد: هدایت تحصیلی باعث تعالی نظام آموزشی و تعلیم و تامین نیروی انسانی متناسب با احتیاجات آینده کشور است.

رئیس شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: در این مهم باید به تمام ویژگی‌های شخصیتی، روحی و توانایی‌های فرد توجه شود تا با انتخابی دقیق، علاوه بر تأمین آینده وی از نظر درآمد و بازارکار، رضایت شغلی، محیط کاری و... فردی توانمند تحویل اجتماع داده شود.

وی عوامل موثر در انتخاب رشته دانشگاهی را زیرمجموعه دو عامل اصلی، شاخصه‌های فردی، درونی و عوامل بیرونی و اجتماعی برشمرد و تشریح کرد: انگیزه، علاقه، شناخت علمی، توان و استعداد تحصیلی از مهمترین دلایل انتخاب رشته در شاخصه‌های فردی و از سوی دیگر محیط اجتماعی محل زندگی، محیط دانشگاه و نگاه اجتماع به شغل مورد نظر جزء عوامل بیرونی محسوب می‌شوند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد بوشهر به والدین توصیه کرد که برای هدایت تحصیلی فرزندانشان و انتخاب رشته دچار چشم و هم‌چشمی نشوند چراکه بسیاری از رشته‌های تحصیلی پرطرفدار ممکن است در آینده بازار کار مناسبی نداشته باشند.

امیری از مأموریت ویژه کارشناسان این مرکز سخن گفت و ابراز کرد: طبق توافقات به عمل آمده، قرار بر این است کارشناسان مجرب آموزشی این مرکز علاوه بر هدایت تحصیلی داوطلبان مراجعه شونده به دانشگاه، با حضور در مراکز انتخاب رشته و مدارس مقطع متوسطه، با معرفی امکانات و تجهیزات این واحد دانشگاهی و افق بازار کار کشور، شرایط بهتری برای انتخاب رشته این عزیزان مهیا سازند.

گفتنی است این مرکز در دانشکده ادبیات و علوم انسانی واحد بوشهر به نشانی بوشهر، خیابان ورزش، جنب خانه معلم قرار داشته و شماره تلفن 33341003 - 077 آماده پاسخگویی به سوالات دانش آموزان و والدین آنان خواهد بود.

20101

کد خبر: 674838

وب گردی

وب گردی