میرزاده: کوتاهی در امور اداری مالی و آموزشی دانشگاه قابل قبول نیست/ باید مدیران دلسوز و لایق شناسایی  و تجلیل شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین همایش معاونان اداری مالی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه ،گفت: بر اساس اساسنامه، دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه با شرح وظایف معین است و انسجام در روش ها و منش ها و اجرای مصوبات سازمان مرکزی یک ضرورت تام و تمام است و هرگونه کوتاهی و تخلف در امور اداری و مالی و آموزشی دانشگاه غیرقابل قبول است.

به گزارش ایسکانیوز، میرزاده ضمن تشکر از برگزار کنندگان این همایش، گفت: برگزاری چنین همایش هایی باعث آشنایی بیشتر همکاران با یکدیگر، انتقال تجربیات، آشنایی بیشتر با سیاست ها و برنامه ها و اهداف دانشگاه شده و در نهایت منجر به بهره وری بیشتر در مجموعه مدیریت اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی می شود.

وی با بیان اینکه معاونت مالی و اداری یکی از ارکان مهم گردش کاری این دانشگاه محسوب می شود گفت: گزارش عملکرد ارائه شده توسط دکتر احسانی نشانگر یک تحول بزرگ نرم‌افزاری و بهینه سازی سامانه ها و اصلاح امور مالی و اداری است و امیدوارم ظرف مدتی کوتاه تمامی برنامه های این حوزه برای بهبود روش ها و منش ها انجام شود.

میرزاده با تأکید بر اینکه تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در واقع یک مجموعه هستند، گفت: اگرچه دانشگاه آزاد اسلامی واحدها و مراکز آموزشی متعددی در سطح کشور دارد اما طبق اساسنامه؛ یک دانشگاه با شرح وظایف معین است یعنی باید حامل بار یکنواختی، یکسانی و جامعیت باشد.

دکتر میرزاده با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 5/7 میلیون فارغ التحصیل دارد، اظهار داشت: یک فرد تحصیلکرده و فارغ التحصیل دانشگاهی می تواند در کاهش نابسامانی ها و ناهنجاری های کشور موثر باشد و دانشگاه آزاد اسلامی موجب افزایش سطح فرهیختگی کشور شده است. همچنین وجود واحدهای این دانشگاه در سطح کشور، رونق و بهبود سطح اقلیمی این مناطق را نیز به دنبال داشته است و این حاصل کوشش های همه مدیران و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی است که باید مدیران دلسوز و لایق شناسایی و مورد تجلیل و تشویق قرار گیرند و کسانی که کوتاهی در انجام وظیفه دارند با افراد دلسوز دانشگاه جایگزین شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: این دانشگاه دارای قله هایی از عظمت و دستاوردهای بالاست، اگرچه هنوز ضعف هایی دارد که باید رفع شود.

دکتر میرزاده با اشاره به قابل بخشش نبودن تخلفات آموزشی و اداری مالی، تأکید کرد: تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید امر نظارت بر امور اداری مالی را تداوم بخشند که در همین راستا کمیته حسابرسی برای بهبود روش ها فعالیت می کند.

دانشگاه آزاد اسلامی پس‌انداز ملت ایران برای توسعه علمی کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه با پول مردم تأسیس شده و به عبارت دیگر پس‌انداز ملت ایران برای توسعه علمی کشور است که باید در حفظ آن بکوشیم.

وی با اشاره به راه اندازی اتوماسیون اداری و داشبورد مدیریتی در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این امر موجب افزایش سرعت، تسهیل در اجرای امور و حذف کاغذ که هزینه های مالی و محیط زیستی داشت، شده است. امروزه مجموعه IT همراهی خوبی با معاونت های دانشگاه دارد و می تواند در اجرای طرح تجمیع 3 و سرعت بخشی به فرآیندهای اداری مالی دانشگاه موثر عمل کند.

کاهش شهریه در رشته های کاردانی و کارشناسی بدون آزمون، تا حدود 50درصد

میرزاده با بیان اینکه مسئولان دانشگاه باید نسبت به بخشنامه ها اطلاعات بیشتری داشته باشند، یادآور شد: در همین راستا می توان کارگاه هایی به منظور شناسایی و مطالعه برنامه ها و بخشنامه های دانشگاه برگزار کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه تا پایان سال باید در بخش هزینه ها 10 الی 15درصد صرفه جویی داشته باشیم ، گفت: به دلیل جذب دانشجو در برخی از رشته های کاردانی و کارشناسی بدون آزمون، تا حدود 50درصد کاهش شهریه را در نظر گرفته ایم.

20101

کد خبر: 674840

وب گردی

وب گردی