نمایندگان سینمای مصر و سوئد برای اسکار معرفی شدند

سوئد و مصر به عنوان چهاردهمین و پانزدهمین کشورها، نمایندگان خود را برای بخش خارجی زبان اسکار معرفی کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ورایتی، سوئد با معرفی یک فیلم کمدی رمانتیک با عنوان «مردی به نام اووه» ساخته هانس هولم، راهی رقابت بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار ۲۰۱۷ شد.

این فیلم با تمرکز بر مرد ۵۹ ساله جامعه گریزی است که در ارتباط با یک خانواده مهاجر، با جنبه‌های دیگر زندگی مواجه می‌شود. این فیلم در سوئد بیش از ۲۰ میلیون دلار فروخت.

«مردی به نام اووه» از ۳۰ سپتامبر در آمریکای شمالی اکران می شود.

سوئد تاکنون ۱۴ بار در بخش فیلم خارجی‌زبان حضور یافته و برای سه فیلم از اینگمار برگمان کارگردان افسانه‌ای خود شامل «چشمه باکره» در سال ۱۹۶۰، «همچون در یک آینه» در سال ۱۹۶۱ و «فانی و الکساندر» در سال ۱۹۸۳ موفق به دریافت جایزه اسکار شده است.

نماینده مصر در بخش اسکار خارجی زبان نیز فیلم «درگیری» به کارگردانی محمد دیاب است که در بخش نوعی نگاه جشنواره کن امسال حضور داشت.

این فیلم اکشن جنگ داخلی اخیر را موضوع خود قرار داده است. این کشور ۳۰ بار در رقابت اسکار فیلم خارجی‌زبان شرکت کرده اما هرگز به عنون نامزد انتخاب نشده است.

بوسنی و هرزگوین، مجارستان، بلژیک، عربستان، کرواسی، استرالیا، کره جنوبی، آلمان، رومانی، کوبا، ونزوئلا، گرجستان و سوئیس پیش از این نمایندگان خود را برای اسکار خارجی زبان معرفی کرده‌اند.

منبع :مهر

502502

کد خبر: 674853

وب گردی

وب گردی