سرمربی تیم ملی فوتبال چین: برابر ایران بازی دشواری پیش رو داریم

سرمربی تیم ملی فوتبال چین اعلام کرد که شاگردانش بازی سختی برابر تیم ایران خواهند داشت اگر چه مایل است با برتری در این مسابقه راه صعود تیم خود را به جام جهانی هموار سازد.

به گزارش ایسکانیوز، «گائو هونگبو» که روز شنبه و در حاشیه تمرینات تیم ملی فوتبال چین در شهر شن یانگ سخن می گفت، اظهار داشت: ما مسابقات سختی پیش رو داریم که یکی از بازیهای سخت برابر تیم ایران خواهد بود که دشواری های خاص خود را دارد.
وی اظهار کرد: اگرچه در دیدار اول مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه برابر تیم ملی کره جنوبی باختیم اما شکست ما در عین قدرت نمایی رخ داد.
تیم ملی فوتبال چین قبل از سفر به کره جنوبی اردوی خود را در شهر شن یانگ برگزار کرد که فاصله زیادی با کره جنوبی نداشت تا در برگشت هم بتواند خیلی زود خود را به محل مسابقه رسانده و برای دیدار با تیم ملی فوتبال کشورمان در روز سه شنبه این هفته آماده کند.
تیم ملی فوتبال ایران نیز صبح امروز با یک پرواز اختصاصی و راس ساعت 9 صبح به وقت محلی وارد این شهر شده است.
سرمربی تیم ملی فوتبال چین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ملی پوشان چین بازی به بازی بهتر می شوند و وقتی به گذشته نگاه می اندازیم می بینیم که با برگزاری پنج یا شش دیدار قبلی توانسته ایم به شرایط مطلوبی برسیم.
وی در سخنان خود که در روزنامه ورزش چین بازتاب داشت، یادآور شد: برای فوتبال چین در سال جاری میلادی 400 میلیون دلار هزینه شده است تا بازیکنان درجه یک دنیا به لیگ این کشور آورده شوند اما این تیم در 31 بازی گذشته در برابر کره جنوبی فقط یک بار برنده شده است.
امروز در برخی وبلاگ های چینی خبری منتشر شده مبنی بر اینکه در صورت پیروزی تیم ملی فوتبال چین برابر ایران نزدیک به 10 میلیون یوان به ملی پوشان این کشور به عنوان پاداش پرداخت می شود اما این موضوع توسط هیچ منبع رسمی تایید نشده است.
در واکنش به سخنان سرمربی تیم ملی فوتبال چین، «اولی اشتلیکه» سرمربی تیم ملی فوتبال کره جنوبی نیز در سخنانی گفت که چین با سرمایه گذاری کلانی که در فوتبال انجام داده، در آینده به تیمی خطرناک تبدیل خواهد شد.
از سوی دیگر روزنامه چاینا دیلی در یکی از گزارش های خود از تیم ملی فوتبال چین به شدت انتقاد کرده و آورده است که این کشور هنوز نتوانسته است از میان یک میلیارد جمعیت 11 بازیکن درجه یک برای تیم ملی فراهم کند.
کانال پنج ورزش تلویزیون مرکزی چین در گزارش خود در باره مسابقات تیم های حاضر در گروه اول مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی روسیه آورده است که تیم ملی فوتبال ایران قدرت برتر آسیا و این گروه است.
در این گزارش آمده است که هیچ تیمی در آسیا نمی تواند ایران را دست کم بگیرد و تیم ملی فوتبال چین هم در برابر ملی پوشان ایرانی کار سختی خواهند داشت.
این گزارش ادامه می دهد که تیم چین سختکوش است و قدرتمند نشان داده اما نباید فراموش کرد که ایران به لحاظ فنی تیمی قوی و خطرناک است و هر یک از بازیکنانش توانایی های بالایی در کارهای انفرادی و تیمی دارند.
دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و چین در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه روز سه شنبه 16 شهریور ماه و راس ساعت 16 به وقت تهران برگزار می شود.
401/602

کد خبر: 674859

وب گردی

وب گردی