ظرفیت ذخیره سازی نفت خام ایران ۱۰ میلیون بشکه‌ افزایش می یابد

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با بهره‌برداری از مخازن ذخیره نفت خام در گناوه تا ۲۰ روز آینده ظرفیت این مخازن در کشور ۱۰ میلیون بشکه افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسکانیوز از شانا،سید پیروز موسوی صبح امروز (شنبه، ١٣ شهریور ماه) در بررسی روند صدور نفت خام از پایانه نفتی خارک با بیان این که ظرفیت پهلوگیری نفتکش ها در بزرگترین پایانه نفتی ایران در پایانه خارک افزایش یافته است، اظهار کرد: با اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی افزایش توان صادرات نفت در پایانه خارک افزایش و زمان توقف نفتکش برای بارگیری نفت به حداقل رسید.

وی با اشاره به شتاب در بارگیری و صادرات نفت خام گفت: با کاهش زمان پهلودهی نفتکش‌ها در پایانه نفتی خارک، هیچگونه نفت خامی از سوی ایران روی نفتکش ها در اطراف پایانه‌های نفتی کشور در خلیج فارس ذخیره‌سازی نشده است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از افزایش ١٠ میلیون بشکه‌ای ظرفیت ذخیره‌سازی نفت در منطقه خلیج‌فارس خبر داد و یادآور شد: با بهره‌برداری از چهار مخزن ذخیره نفت خام در گناوه تا ٢٠ روز آینده، ظرفیت این مخازن در کشور ١٠ میلیون بشکه افزایش می‌یابد.

موسوی با اشاره به این که ظرفیت ذخیره سازی نفت خام در منطقه خلیج فارس ایران به ٢٨ میلیون بشکه افزایش می‌یابد، تصریح کرد: افزایش ذخیره‌سازی نفت خام در بزرگترین پایانه نفتی ایران در استان بوشهر، افزایش قدرت چانه‌زنی فروش نفت خام کشور را در پی دارد.

وی با اشاره به این که ظرفیت جدید ذخیره‌سازی نفت خام در استان بوشهر با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده است، افزود: سرمایه‌گذاری مخازن جدید ذخیره‌سازی نفت در گناوه ازسوی بخش خصوصی انجام شده و همزمان با روند ساخت و تکمیل این مخازن جدید نفتی، ٤٠ کیلومتر خط انتقال نفت خام از گناوه به خارک اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران، موسوی افزود: بخشی از خطوط انتقال نفت گناوه به خارک در خشکی و بخشی هم در زیر دریا بوسیله متخصصان صنعت نفت ایران ساخته می‌شود.

وی از برنامه‌های توسعه‌ای برای افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام خبرداد و گفت: پس از تکمیل مخازن جدید نفت در بندر گناوه، احداث مخازن جدید ذخیره‌سازی نفت در بندر جاسک در دستور کار صنعت نفت کشور قرار گرفته است.

607/602

کد خبر: 674867

وب گردی

وب گردی