دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان حفاظت از محیط زیست برای حل مشکلات زیست‌محیطی همکاری می‌کنند

تفاهم نامه همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و دانشگاه آزاد اسلامی در 6 ماده به امضای معصومه ابتکارمعاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی رسید.

به گزارش ایسکانیوز، در راستای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، منویات مقام معظم رهبری در زمینه حفظ محیط زیست و دستیابی به فناوری های نوین، همچنین نیل به اهداف زیست محیطی و توسعه پایدار در سند چشم انداز20 ساله کشور و ضرورت مشارکت مراکز علمی و پژوهشی در جهت ارتقای دانش فناوری و استفاده از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی این مراکز درحل مسائل مربوط به محیط زیست، این تفاهم نامه میان سازمان حفاظت محیط زیست و دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد.
افزایش همکاری بین سازمان محیط زیست و دانشگاه آزاد در جهت بهره مندی و استفاده متقابل از توانمندی های علمی، تخصصی و تجربی در جهت ارتقاء دانش تخصصی و افزایش مهارت نیروی انسانی و کیفیت علمی – کاربردی و کسب فناور ی های نوین در حوزه محیط زیست و حل مسایل مربوط به این حوزه درکشور، حمایت از شرکت های توانمند دانش بنیان در اجرای طرح های مورد نیاز کشور در حوزه فناوری های زیست محیطی، آینده پژوهی و نیازسنجی در حوزه فناوری ها و دانش نوین محیط زیست به منظور حل مسایل از اهداف امضای این تفاهم نامه است.
همکاری در تعریف واجرای طرح های پژوهشی مشترک، همکاری در امر آموزش و فرهنگ سازی، تعیین اولویت های سازمان برای اقدامات آتی که منجر به رفع مشکلات ومسایل زیست محیطی می شود و همکاری در رابطه با تدوین، بازبینی و به روز رسانی استانداردهای مورد نظر از جمله اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست در راستای این تفاهم نامه است.
اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی نیز همکاری با سازمان در زمینه توسعه فناوری های نوین از مرحله دانش بنیان تا مرحله دستیابی به دانش فنی، همکاری با سازمان در تعریف و اجرای طرح های پژوهشی مشترک، همکاری با سازمان در خصوص تدوین، بازبینی و به روز رسانی استانداردهای زیست محیطی کشور، همکاری با سازمان به منظور حل مسایل ومعضلات زیست محیطی با توجه به اولویت های سازمان از قبیل بحران آب و آلودگی های هوا جهت دستیابی به دانش فنی یا شیوه هایی که به حل این مسایل منتهی می شود و همکاری با سازمان جهت دسترسی به فایل یا بانک اطلاعات پایان نامه های دانشجویی دانشگاه تعیین شده است.
دبیر خانه کارگروه اجرای بندهای این تفاهم نامه در سازمان محیط زیست مستقر خواهد شد و نظارت بر حسن اجرای این تفاهم نامه بر عهده کارگروهی متشکل از نمایندگان ثابت و تام الاختیار سازمان و دانشگاه است.
تفاهم‌نامه بین این دو نهاد 5ساله است و از 13شهریور آغاز خواهد شد و در صورت تمایل و تداوم فعالیت‌های مشترک هر یک از دو طرف‌ قابل تمدید است.

20101

کد خبر: 674891

وب گردی

وب گردی