وجود 11میلیون جوان آماده ازدواج و 5 میلیون زن بیوه و مطلقه/  ازهرچهار ازدواج، یک مورد منجر به طلاق می شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: از هر چهار مورد ازدواج در کشور، یک مورد به طلاق می انجامد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، شهیندخت ملاوردی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است که تا پایان این برنامه ۲۵ درصد از مجموع طلاق ها در کشورها کاسته شود. وی گفت: این پیش بینی بسیار خوش بینانه است و اگر بتوانیم روند کنونی را ثابت نگهداریم، کار مهمی کرده ایم.

مولاوردی افزود: در سال ۹۲ با روی کار آمدن دولت یازدهم با حجم زیادی از مصوبات گذشته در حوزه مسائل زنان و خانواده مواجه شدیم که با بررسی آنها دریافتیم بسیاری از آنها به اجرا در نیامده است. وی گفت: شورای فرهنگ عمومی کشور در یک سال گذشته تحکیم بنیان خانواده را در دستور کار داشت و در جمع بندی مسائل مطرح شده تأکید شد که نیاز به هیچ ساختار، مصوبه و قانون جدیدی نداریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در اجرای مصوبات قبلی در زمینه زنان و خانواده، تصور دستگاه های اجرایی آن بود که وقتی برنامه ای ابلاغ می شود بودجه آن هم باید اختصاص یابد در حالی که این برداشت غلط بود و دستگاه های اجرایی باید از اعتبارات خود آن برنامه ها را اجرایی می کردند. ملاوردی گفت: در حوزه زنان و خانواده دستگاه های زیادی دخیل هستند و یک نوع عدم هماهنگی و جزیره گونه بودن میان نهادها مشهود است در حالی که بحث خانواده موضوعی فرابخشی است.

او افزود: در برنامه اول توسعه هیچ اشاره ای به بحث خانواده نشده بود و در برنامه دوم هم این مسئله بسیار کمرنگ بود و از برنامه سوم توسعه با تأکید بر موضوعاتی همچون مشارکت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی زنان و تحکیم بنیان خانواده ها عملاً موضوع زنان و خانواده به برنامه های توسعه ای کشور وارد شد. ملاوردی گفت: در برنامه ششم توسعه برای وضعیت زنان و خانواده شاخص هایی به طور دقیق مشخص شده است در حالی که تا پیش از این در هیچ برنامه ای هدفگذاری کمی در این رابطه وجود نداشت.

یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این برنامه حلقه مفقوده در زمینه برنامه های مرتبط با زنان و خانواده را مسئله اجرا دانست و گفت: در سالیان گذشته در چالش میان تغییرات دولت ها، این مصوبات بر زمین ماند.

کبری خزعلی افزود: با ابلاغ سیاست های جدید، مرکز عالی زنان به عنوان ستاد ملی باید جدای از سه قوه تشکیل شود تا با تغییر دولتها، مصوبات و طرح ها آسیب نبیند. وی گفت: در صورتی که این ستاد ملی تشکیل شود در حقیقت هیئت دولت تخصصی زنان و خانواده شکل می گیرد و کاملاً چابک است و می تواند مؤثر باشد.

خزعلی گفت: هم اکنون11میلیون جوان آماده ازدواج و 5 میلیون زن بیوه و مطلقه در کشور وجود دارند که باید مورد توجه جدی قرار گیرند. این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۱۵ درصد ازدواج ها در کشور افزایش یابد. وی افزود: خانواده ها نیازمند آموزش هستند و دستگاه ها باید موظف باشند از بودجه های خودشان در این زمینه هزینه کنند.

105105

کد خبر: 674901

وب گردی

وب گردی