نمایش »مبارک» در جشنواره فیلم بوسان

انیمیشن «مبارک» در جشنواره‌ی فیلم بوسان به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فیلم مبارک، اولین فیلم رئال- انیمیشن سینمای ایران ، قرار است پس از حضور در جشنواره مونترال کانادا این‌بار در 21 دوره جشنواره بین المللی فیلم بوسان حضور یابد. این جشنواره قرار است بیست و یکمین دوره خود را از تاریخ 15 الی 25 مهر ماه 95 در شهر بوسان کره جنوبی برگزار شود.

انیمیشن «مبارک» به کارگردانی محمدرضا نجفی امامی و بازی الناز شاکردوست داستان پیرمرد نقالی را روایت می‌کند که با عروسک‌هایی که در اقتباس از شخصیت‌های شاهنامه فردوسی ساخته شده‌اند، به کسب و کار مشغول است. پیرمرد بخش فراوانی از زندگی‌اش را در جهان اسطوره‌ها گذرانده و نگران روزی است که شخصیت‌های سیاه افسانه‌ای، دنیا را به سوی تاریکی و تباهی کشانند. نگرانی او، عروسک‌هایش را وادار می‌کند که وارد عمل شوند و برای کمک رساندن به پیرمرد نقال، با نوه جوان او همراه می‌شوند و داستان پرفراز و نشیب و ماجراجویانه‌ای را اغاز میکنند.

معرفی شخصیت‌های فیلم:

دیو اکوان:

«اکوان» یک دیو است. در داستان‌های شاهنامه، «اکوان» با رستم دشمنی دارد و با او به نبرد می‌پردازد. اما در فیلم سینمایی «مبارک»، «اکوانی» دیگر را مشاهده خواهید کرد. «اکوانی» که در فیلم «مبارک» نمایش داده شده، یک دیو ساده‌لوح، مهربان و اندکی احمق است که اتفاقاً خیلی هم رستم را دوست دارد و برای کمک به او تلاش زیادی می‌کند.

دیو سپید:

در شاهنامه آمده که «دیو سپید»، سردسته دیوها و بسیار حیله‌گر است. او کیکاووس شاه را به دام می‌اندازد و رستم مجبور می‌شود برای نجات او، با دیو سپید بجنگد و او را از پای در آورد. اما در «مبارک»، دیو سپید همان دیو پرخاشگر و بد ذات شاهنامه نیست ..دیو سپید در این فیلم ، نه تنها با رستم دشمن نیست و با او نمی‌جنگد، بلکه به او علاقه دارد و با دشمنانش مبارزه می‌کند. او از اکوان عاقل‌تر است و دائم مجبور است که اشتباه‌های او را بپوشاند.

مبارک:

«مبارک» را همه می‌شناسند، خصوصاً کسانی که به نمایش‌های خیمه شب‌بازی علاقه دارند. «مبارک» عروسکی است که از دیرباز در نمایش‌های عامیانه ایرانی حضور داشته و با شیطنت و شوخ‌طبعی، مخاطبان را خندانده است. در نمایش‌های خیمه شب‌بازی، معمولاً شخصی که «مرشد» نامیده می‌شود، داستان را روایت می‌کند و مبارک با سئوال‌ها و شیطنت‌هایش، با او همراه است.نام فیلم سینمایی «مبارک» از این شخصیت دوست‌داشتنی و ماندگار در ذهن ایرانیان گرفته شده. شخصیت «مبارک» در این فیلم، با دیوها همراه می‌شود و در تمام لحظات این داستان ماجراجویانه حضور دارد.

کاراکتر های فیلم «مبارک» (دیو اکوان،دیو سپید و مبارک) در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی حضور یافتند و با طرفداران خود عکس یادگاری انداختند.
503502

کد خبر: 674949

وب گردی

وب گردی