نظر متفاوت عارف درباره ریاست شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

یک عضو شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: قرار است تعدادی از اعضای شورای شهر تهران و همچنین تعدادی از اعضای فراکسیون امید مجلس دهم برای انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، به شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان بپیوندند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا،علی صوفی با اشاره به روند شکل‌گیری این شورا ، گفت: به دلیل موازی‌کاری‌هایی که میان شورای راهبردی انتخاباتی اصلاح‌طلبان و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و تعدادی از شخصیت های حقیقی فعال اصلاح‌طلب برای انتخابات سال گذشته شکل گرفته بود؛ شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، به درخواست اصلاح‌طلبان از رئیس دولت اصلاحات، با ادغام آن دو شورا، شکل گرفت.

وی همچنین ادامه داد: سه کارگروه به نام‌های کارگروه راهبردی،کارگروه تعامل و کارگروه استان‌ها در کنار هیات رئیسه به ریاست آقای عارف و دو نایب رئیس، آقایان موسوی تبریزی و موسوی لاری کار خود را برای فعالیت انتخاباتی سا ل 1394 آغاز کردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین با اشاره به حضور محمدرضا عارف در جایگاه رئیس شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات سال گذشته، گفت: همه‌ی اعضای شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان به ضرورت حضور شخصیت‌هایی همچون آقای عارف تاکید داشتند؛ کمااینکه تعدادی از شخصیت‌های حقیقی برای عضویت در شورای عالی، توسط ایشان معرفی شدند و در مجموع این شورا با 42 عضو فعالیت های انتخاباتی خود را به انجام رساند.

به گفته‌ وی، این شورا با تاکید رئیس دولت اصلاحات بر حضور فعال محمدرضا عارف و بهره‌مندی از نظرات وی تا پایان دهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی به کار خود ادامه داد.

وی افزود: خدا رو شکر موازی‌کاری‌ها و چالش‌هایی که دچارش بودیم به ویژه در استان‌ها، با شکل‌گیری این شورا برطرف شد و تمامی امور سیاست‌گذاری و اجرایی انتخابات برای اصلاح‌طلبان بر عهده این شورا قرار گرفت.

این فعال سیاسی همچنین خاطرنشان کرد: براساس قرار قبلی با پایان انتخابات مجلس دهم کار این شورا به پایان رسید.

وی با اشاره به آخرین جلسه‌ی شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان مورخ 25مرداد ماه سال جاری در حضور رئیس دولت اصلاحات گفت: این شورا در آخرین جلسه‌ی خود توانست ارزیابی مناسبی از عملکردش داشته باشد. این ارزیابی بر اساس نظرسنجی‌هایی که هم در میان اعضای شورا و هم در بین اعضای شورا در استان‌ها انجام شد، به دست آمد.

صوفی افزود: مجموعه این اطلاعات در قالب گزارشی در جلسه 25 مردادماه در حضور رئیس دولت اصلاحات ارائه شد و در نهایت با توجه به ارزیابی‌ها، نظرسنجی‌ها و گزارش‌ها به این نتیجه رسیدیم که این شورا باید به کار خود ادامه دهد؛ این در حالی است که پیشنهاد دهنده این شورا هم بر لزوم ادامه فعالیت شورای عالی صحه گذاشته و دستور داد که شورا به کار خودش ادامه دهد.

وی با بیان اینکه شورای عالی انتخاباتی اصلاح طلبان منتقدانی نیز داشته است، تصریح کرد: برای ادامه فعالیت این شورا پیشنهادها و نظراتی وجود داشت. در مقابل برخی انتقادات هم به عملکرد شورا وارد شد؛ از این رو کارگروهی به ریاست آقای موسوی تبریزی تشکیل شد که وظیفه این کارگروه بررسی پیشنهادات، انتقادات و تعاملات در راستای ادامه‌ی فعالیت شورای عالی است.

این فعال سیاسی اظهار کرد: قرار است افرادی به شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان اضافه شوند؛ به طور مثال قرار است از فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی و از اعضای شورای شهر تهران نیز چند نفری عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان شوند. همچنین از شخصیت‌های تاثیرگذار حقیقی که نیز در شورای عالی جدید بهره خواهیم برد.

وی تصمیمات نهایی برای تدوین سازوکار انتخاباتی را منوط به جمع‌بندی نظرات اعضای شورای عالی و تصمیم رئیس دولت اصلاحات دانست.

صوفی در ارتباط با زمان شروع به کار مجدد شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: تقریباً کار کارگروهی که پیش‌تر به آن اشاره کردم در مرحله نهایی است و گزارش تصریح شده تا آخر شهریورماه خدمت آقای خاتمی ارائه خواهد شد؛ از این رو می توان گفت کار انتخاباتی این شورا از آخر شهریور الی اول مهر آغاز خواهد شد.

وی به نحوه پرداخت این شورا به موضوع انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: در ابتدا دستورالعمل‌هایی را تعیین خواهیم کرد و تجدیدنظرهایی در نحوه برگزاری انتخابات‌های درون استان‌ها و چینش افراد به ویژه در شهرستان‌ها خواهیم داشت. یکی از ضعف‌های عملکردی شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در گذشته در حوزه استانها و شهرستان‌ها بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: متاسفانه در انتخابات گذشته بسیاری از دستورالعمل‌هایی که برای استان‌ها فرستاده می‌شد انجام نشده است و اغلب شهرستان‌ها خارج از دستورالعمل‌های شورا فعالیت کردند. به خاطر اینکه مشکلی برای انتخابات سال آینده پیش نیاید توجه ویژه‌ای برای برطرف کردن این مشکلات داریم. امیدواریم این بار بتوانیم ساختار منظم‌تری داشته باشیم.

در بخش دیگری از این گفت‌وگو صوفی در ارتباط با اظهار نظر محمدرضا عارف مبنی بر کناره گیری از ریاست شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: ریاست شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان در دور گذشته ابتدا با پیشنهاد رئیس دولت اصلاحات و سپس با رای تمام اعضای شورا به آقای عارف داده شد. در واقع در نامه‌ای به آقای عارف درخواست شد که ریاست را بپذیرند در همان نامه هم درخواست شد که اگر آقای عارف حضور افرادی را در این شورا ضروری می‌دانند، به شورا معرفی کنند در ادامه اعضا از آن افراد استقبال خواهند کرد.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با آقای خاتمی داشتیم، آقای عارف اعلام کردند که ریاست شورا را برای سال آتی واگذار خواهند کرد و خواستند تا این فرصت را به کسی دیگری دهند. اما نظر آقای خاتمی متفاوت بود و تاکیداً از ایشان خواستند که ریاست شورا را بپذیرند.

صوفی افزود: قرار بر آن شد که در نهایت در اولین جلسه بعدی شورا، رئیس و هیات رئیسه انتخاب شوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان در ارتباط با اظهار نظری منتسب به وی مبنی بر مشخص شدن رئیس ستاد روحانی برای انتخابات سال آتی گفت: من هم در اخبار شنیده‌ام که آقای نجفی به عنوان رئیس ستاد آقای روحانی فعالیت خواهند کرد اما موثقاً از اینکه چنین اتفاقی افتاده باشد خبر ندارم. تنها شنیده‌ایم که ایشان گزینه ریاست ستاد آقای روحانی برای انتخابات سال آینده هستند.

205/201

کد خبر: 675033

وب گردی

وب گردی