تلاش کردیم خسارتهای سیل شمال را به حداقل برسانیم

وزیر کشور در خصوص عملکرد کمیته مدیریت بحران استانهای شمالی کشور گفت‌: تلاش کردیم خسارت ها را به حداقل برسانیم اما شدت طوفان زیاد بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،عبدالرضا رحمانی فضلی پس از دیدار با معاون دبیر کل سازمان ملل در امور انسان دوستانه و حوادث طبیعی، در پاسخ به سوال خبرنگاری در جمع خبرنگاران تصریح کرد: ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی خود با حوادث طبیعی در حوزه بحران ها مانند زلزله ،‌ سیل و اخیرا نیز ریزگردها مواجه است.

وزیر کشور با اشاره به تجربیات بسیار خوب ایران در حوزه اقدام در سطوح مختلف و سازماندهی مدیریت بحران افزود: این نوع روابط فی مابین ایران و سازمان ملل می تواند در انتقال تجربیات و مباحث مربوط به‌آموزش و همچنین همکاری های دو و چند جانبه بسیار موثر باشد.

وی همچنین در خصوص محورهای گفتگو با استفان اوبراین،‌ گفت: مقرر شد که جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته در مجامع بین المللی حضور فعال تری داشته باشد و همچنین از ظرفیت ها و امکانات کشور در این مجامع استفاده شود و ما نیز بتوانیم از تجربیات و توانمندی های سازمان ملل بهره ببریم.

رحمانی فضلی دو موضوع جنگ و آوارگان ناشی از آن و همچنین مواد مخدر، قاچاق و ارتباط آن با تروریسم و شرارت را از جمله بحران های انسانی خواند که از سوی ایران در این گفتگو عنوان شد و ادامه داد‌: سازمان ملل باید در این حوزه ها فعالتر عمل کند البته این دو موضوع در سازمان ملل متولیان خاص خود را دارد که جمهوری اسلامی ایران همکاری های بسیار خوبی با آنها دارد.

وزیر کشور افزود: همه اذعان دارند که ایران کشوری برتر در زمینه مبارزه با مواد مخدر، پذیرش آوارگان و همچنین حوزه مقابله با حوادث غیر مترقبه است لذا وظیفه ماست که اقدامات خوب مردم کشور و همچنین دستگاه ها را در سطح بین المللی مطرح و همچنین از ظرفیت این سازمان های بین المللی نیز برای خود استفاده کنیم.

رحمانی فضلی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری صداو سیما در خصوص عملکرد کمیته مدیریت بحران استان های شمالی کشور در حادثه طوفان و سیل اخیر‌ گفت: ما دو روز پیش از این طوفان تذکرات لازم را از طریق رسانه ها و صداو سیما اعلام کرده بودیم و آمادگی بسیار خوبی نیز در استان ها صورت گرفته بود.

وی افزود:‌ از لحظات ابتدایی شروع طوفان با توجه به برنامه ریزی های قبلی کمیته بحران اقدامات لازم را انجام داد و همچنین استانداران هر سه استان نیز در مناطق بودند و تلاش کردند که کارها انجام شود.

وزیر کشور با اشاره به قطعی آب و برق در برخی از شهرها در پی طوفان اخیر تصریح کرد: وزارت نیرو در این خصوص به موقع وارد عمل شد.

رحمانی فضلی ادامه داد: پیش بینی این حجم از سیل و خرابی ها با توجه به برنامه ریزی هایی که انجام شده بود واقعا صورت گرفت و در کوتاه ترین مدت توانستند امکانات برسانند اما متاسفانه چهار تن از هموطنانمان در این حادثه فوت کردند که به بی دقتی و بی توجهی به هشدار ها باز می گردد.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تمامی هزینه ها به ویژه هزینه های انسانی را به حداقل برسانیم،‌گفت: این حجم از سیل و بارندگی می توانست خسارت های بسیار بیشتری داشته باشد گرچه خسارت کم آن نیز به لحاظ مشکلاتی برای مردم ایجاد می شود برای ما غیر قابل جبران است اما تلاش می کنیم به موقع خسارت ها را جبران و نیاز ها را تامین کنیم.

وزیر کشور با اشاره به جغرافیای کشور و مواجهه دائم با بحران هایی از این دست خاطر نشان کرد : با توجه به تجربیات تلاش شده که به موقع برنامه ریزی کنیم .

رحمانی فضلی در پایان به مسئولیت خود در این حوزه اشاره کرد و گفت: از دقایق ابتدایی واقعا همه ستادهای استانی و نیروها پای کار بودند و تلاش کردیم خسارت ها را به حداقل برسانیم اما شدت طوفان بسیار زیاد بود.

205/201

کد خبر: 675060

وب گردی

وب گردی