امیری: حوزه آموزش اساسی‌ترین و مهم‌ترین بخش دانشگاه است

شورای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در واحد اصفهان(خوراسگان) تشکیل جلسه داد. سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در این جلسه حوزه آموزش را اساسی‌ترین و مهم‌ترین بخش دانشگاه دانست.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر امیری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دارای ظرفیت‌ها و توانایی‌های بالایی است و همه واحدهای استان به عنوان عضو این خانواده با برخورداری از نیروهای کارآمد و باتجربه، به‌ویژه در حوزه آموزش باعث افتخار هستند و باید این جایگاه را حفظ کنیم و ارتقا بخشیم.

رئیس واحد اصفهان اظهار کرد: باید دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اثرگذاری خود را در مجموع دانشگاه آزاد اسلامی کشور و سازمان مرکزی به خوبی نشان دهد. خوشبختانه در دوره جدید با مدیریت دکتر میرزاده تدوین ضوابط و مقررات و روش‌های اجرایی از بالا به پایین نیست که همه آنها فرمایشی باشند بلکه نکته‌‌نظرات و پیشنهادها از واحدها به سازمان منتقل می‌شود و شوراها و جلسات مختلفی با تدبیر رئیس دانشگاه تشکیل شده تا از نکته‌نظرات همکاران واحدهای دانشگاهی استفاده شود و انصافا تا الآن برای اصلاح ساختار و تغییرات آیین‌نامه‌ها به همین ترتیب عمل شده است.

وی افزود: در این راستا، دو هفته پیش که در قالب شورای اداری استان اصفهان در تهران خدمت دکتر میرزاده بودیم، وی به معاونان و مدیران خود دستور داد تمام پیشنهادهای ارائه شده توسط شورای اداری استان اصفهان بصورت بخشنامه به تمام واحدهای دانشگاهی کشور ابلاغ و اجرا شود که مهمترین آنها کاهش شهریه برخی رشته های تحصیلی کم متقاضی است و در استان اصفهان هم این موضوع در جلسه هیأت امنا مطرح شده و به زودی پس از تصویب نهایی به اطلاع می‌رسانیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: ما در مدیریت‌های خود باید دغدغه استاد و کارمند را برطرف کنیم که با خیال آسوده و بدون هر گونه نگرانی به کار خود بپردازند و سر کلاس حضور یابند؛ باید فرهنگ احترام به هیأت علمی و استاد و کارمندان را در دانشگاه نهادینه کنیم.

امیری با تأکید بر اینکه هیچ واحد و مرکز دانشگاهی نباید تحت هیچ شرایطی تعطیل شود، عنوان کرد: باید کارها را با برنامه ریزی و آینده نگری انجام دهیم و حفظ هر مرکز و واحد دانشگاهی با توجه به تأکیدات همیشگی آیت الله‌هاشمی رفسنجانی باید مورد توجه همه ما باشد، چراکه با تعطیل شدن هر واحد یا مرکز دانشگاهی، اعتبار مدیریتی همه ما زیر سوال خواهد رفت و در این راستا با انتقال کارکنان و استادان به واحدهای دیگر به این دلیل که فاقد دانشجو هستند، مخالفم.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: حرمت و جایگاه دانشجویان در چارچوب ضوابط و مقررات باید حفظ شود، باید به دانشجو کمک و کار دانشجو را به صورت شفاف در چارچوب ضوابط و مقررات دنبال کرد، دانشجویان برای ما محترم هستند و البته باید حرمت بین دانشجو و استاد حفظ شود و رعایت مقررات برای هر دو یکسان است.

امیری رعایت آیین‌نامه ها و مقررات آموزشی را بسیار ضروری ارزیابی کرد و گفت: باید نسبت به آیین نامه آموزشی حساس بود و تحت هیچ شرایطی نباید، دانشجوی دکتری، به عنوان مدرس، سر کلاس کارشناسی ارشد حاضر شود و از شما معاونان آموزشی می‌خواهم رعایت استانداردها را در حوزه آموزشی، امری لازم و ضروری بدانید و در اعمال ضوابط آموزشی برای دانشجویان هیچگونه کوتاهی انجام نگیرد، چون در قیامت همه ما مقابل این دانشجویان مسئول بوده و باید جوابگو باشیم.

وی افزود: همان گونه که ثبت نام دانشجویان باید طبق مقررات انجام گیرد، ما هم باید در بحث آموزش کوتاهی نکنیم چون این قرارداد به صورت دوطرفه انجام گرفته است، از جمله باید ظرفیت کلاس‌ها را به طور استاندارد در نظر گرفت و از حق و حقوق دانشجویان و استادان به طور جدی دفاع کرد و شما معاونان آموزشی هم باید در جلسه با ورودی‌های جدید حتما مقررات و قوانین آموزشی را تذکر دهید.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه ما باید حتی المقدور در انجام وظایف خود از هر اشتباهی پرهیز کنیم، اظهار کرد: در تصویب رشته‌های تحصیلی نباید در دانشگاه‌های نزدیک به هم رشته‌های مشابه ایجاد شود. باید با قطب‌بندی دانشگاهی از این کار جلوگیری شود و پراکندگی امکانات واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی حفظ و همه این امکانات یکجا به حساب آید؛ بدانید که دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان پس از استان تهران رتبه دوم علمی و در آموزش شاید قبل از استان تهران به حساب آید.

در آغاز این جلسه دکتر عبدالله هادی رئیس شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گزارشی از تعداد جلسات شورای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی، جلسات کمسیون موارد خاص آموزشی استان، پرونده های بررسی شده در کمسیون موارد خاص، جلسات کمیته گسترش استان و رشته های بررسی شده در کمیته گسترش استان و بازدیدها و بازرسی های سرزده از حوزه آموزش و امتحانات واحدها و مراکز آموزشی استان ارائه کرد.

این جلسه با پرسش و پاسخ معاونان آموزشی و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان پایان یافت.

20101

کد خبر: 675064

وب گردی

وب گردی