پیش بازی ایران_چین/ جدال یوزپلنگ ها برای ماندن در صدر

تیم‌های ملی ایران و چین از هفته دوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه فردا (16 شهریور) به مصاف هم می‌روند.

به گزارش ایسکانیوز، تیم‌های ملی ایران و چین از هفته دوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه سه‌شنبه از ساعت 16:5 به میزبانی شن‌یانگ چین به مصاف هم می‌روند.

تیم ملی ایران در اولین دیدار خود موفق شد در تهران به سختی از سد قطر عبور کند و این در حالی است که چین در خانه کره‌جنوبی با ارائه یک نمایش نسبتاً خوب به خصوص در نیمه دوم 3 بر 2 بازی را واگذار کرد تا از همین ابتدای کار بین دو تیم 3 امتیاز شاید حیاتی فاصله بیفتد.

تیم ملی ایران در مسابقه اول خود در تهران موفق شد در دیداری نسبتاً جنجالی قطر را شکست دهد؛ بردی که چه بسا بسیاری آن را به اتفاقات بیرون از زمین و حواشی که از سوی کادرفنی تیم ملی در جریان مسابقه رخ داد، مرتبط می‌دانند و حتی برخی نیز پا را از این حیطه فراتر نهاده و اعتقاد دارند که تیم ملیِ کی‌روش چون در زمین مسابقه به لحاظ فنی حرفی برای گفتن نداشت با توسل به مسائل حاشیه‌ای موفق شد اولین 3 امتیاز را کسب کند.

این در حالی است که کی‌روش در این سال‌ها بیشتر از هر چیز دیگری نشان داده یک مربی نتیجه‌گرا محسوب می‌شود و در این راه حتی حاضر است خیلی از مسائل را هم فدای پیروزی تیم ملی کند. این مورد در بازی اخیر تیم ملی نیز به خوبی به چشم آمد و چه بسا پشت ماجراهای پیش آمده در زمین مسابقه نیز جریاناتی وجود داشت تا تیم ملی بتواند به هر ترتیبی که شده هر 3 امتیاز مسابقه را به دست بیاورد.

با همه این اوصاف به نظر می‌رسد در دیدار با چین سیستم حمله به داور مسابقه از بیرون خیلی کارساز نباشد بخصوص اینکه اگر داوری مقتدرتر از داور سریلانکایی بازی با قطر قضاوت مسابقه را برعهده داشته باشد که در این صورت تنها راه برتری مقابل چین، حمله به دروازه حریف فقط و فقط در زمین مسابقه خواهد بود که مطمئناً در صورت توفیق در این امر و پیروزی مقابل حریف راه صعود تیم ملی نیز هموارتر از همیشه خواهد شد.

هرچند که از شن‌یانگ خاطرات خوشی نداریم و تیم ملی ایران در تک بازی برگزار شده خود در این شهر در مقدماتی جام جهانی 90 بازی را به چین واگذار کرده است اما این امیدواری وجود دارد تا این بار شن‌بانگ شهر خوش شانسی تیم ملی باشد تا ملی‌پوشان ایران با دست پر به کشور بازگردند.

**تاریخچه دیدارهای دو تیم

تیم‌های ملی ایران و چین فردا برای بیست و چهارمین بار در تاریخ به مصاف هم می‌روند. در 23 بازی برگزار شده بین ایران و چین 12 پیروزی سهم ایران، 5 پیروزی سهم چین و 6 تساوی برای دو تیم به ثبت رسیده است.

نکته قابل توجه اینکه کریم باقری با 4 گل زده بهترین گلزن ایران مقابل چین بوده و بازیکنانی مانند علی دایی و غلامرضا فتح آبادی هر کدام 3 بار مقابل چین گلزنی کرده‌اند.

**چین دو پله بالاتر از قطر

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین رده‌بندی فیفا با رده بندی 39 جهان در صدر تیم‌های آسیایی قرار گرفت و چین نیز با قرار گرفتن در رده 78 به کار خود در رده بندی فیفا در ماه گذشته میلادی پایان داد.

جالب اینکه از این لحاظ چینی‌ها تنها 2 رده از قطر که در رده 80 جهان قرار دارند، بهتر هستند.

** ترکیب احتمالی ایران در این دیدار:

دروازه بان: با توجه به عملکرد نسبتا خوب علیرضا بیرانوند در بازی مقابل قطر به نظر میرسد اگر مشکل خاصی پیش نیاید این دروازه بان آماده در بازی مقابل چین نیز سنگربان کشورمان خواهد بود

مدافعان: تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی اول از نظر دفاعی بد کار نکرد ولی مدافعین کناری چپ و راست یعنی حاج صفی و رامین رضاییان اشتباهات زیادی در فاز حمله و دفاعی داشتند و ممکن است کی روش از بازیکنان جایگزین نظیر میلاد محمدی یا وریا غفوری استفاده کند ، در دفاع میانی نیز با وجود اینکه منتظری و سید جلال زوج خوبی را تشکیل داده اند اما تجربه پورعلی گنجی در لیگ چین میتواند کی روش را مجاب به استفاده از این مدافع خوب کشورمان کند.

هافبک ها: همانطور که پیش بینی می شد ما در بازی با قطر از دو هافبک دفاعی استفاده کردیم ، عزت الهی جوان فعالیت خوبی داشت ولی تیموریان آن آندوی همیشگی نبود ، با وجود بازیکنی مانند امید ابراهیمی که توانایی بازیسازی خوبی دارد باید دید آیا امید جایگزین یکی از این دو نفر خواهد شد یا خیر؟

و اما هافبک های جلو زن ما در بازی نخست جهانبخش ، دژاگه و طارمی بودند ، جهانبخش که یک بازی عالی را انجام داد و مطمئنا در ترکیب ایران مقابل چین نیز حضور دارد ، اما طارمی ویژگیهای یک هافبک گوش را ندارد و ممکن است در بازی با چین میلاد ترابی جایگزین خوبی برای او باشد.

مهاجمین: با توجه به اینکه تیم ملی ایران در بازیهای اخیر همواره تک مهاجم بازی کرده است به احتمال فراوان سردار آزمون آماده و جوان در ترکیب تیم ملی مقابل چین قرار می گیرد اما احتمال حضور گوچی یا انصاریفرد در وسط بازی بعنوان یار جایگزین وجود دارد.

** ترکیب احتمالی تیم ملی چین در این دیدار:

تیم ملی چین با ترکیب 4-2-3-1 بازی می‌کند.

چنگ زنگ دروازه بان 29 ساله تیم ملی چین که در بازی با کره جنوبی در ترکیب حضور داشت در بازی با ایران نیز درون دروازه می‌ایستد.

ژیاووتینگ فنگ و لین پنگ ژانگ دو مدافع این تیم به مانند بازی با کره جنوبی خواهند بود وهمچنین لی ژویه پنگ در پست دفاع چپ بازی می‌کند. بیان وی دیگر مدافع تیم ملی چین در این بازی است. ژاوو ژیان که در بازی اول تنها 22 دقیقه بازی کرد دیگر بازیکن چینی‌ها خواهد بود.

ژی ژنگ و هوانگ بوون دو هافبک اصلی و تاثیرگذار این تیم به حساب می ایند. هاوو ژامین در بازی اول تنها 45 دقیقه دوم را توانست بازی کند و یک گل برای تیم ملی کشورش زد تا به احتمال قوی در ترکیب اصلی تیمش باشد. ژی وو نیز دیگر هافبک چینی‌ها خواهد بود.

لین جاوو نیز تک مهاجم تیم ملی چین برابر ایران خواهد بود، او در بازی با کره جنوبی تنها 14دقیقه بازی کرد.

** برنامه هفته دوم مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آسیا

گروه اول:

سوریه - کره جنوبی

ساعت 20 استادیوم تانکو عبدالرحمان - پاروی

چین - ایران

ساعت 19:35 استادیوم شیانگ - شیانگ ( ساعت 16:05 به وقت ایران)

قطر - ازبکستان

ساعت 19 استادیوم جاسم بن حمد - دوحه

گروه دوم:

عراق - عربستان

ساعت 19 استادیوم شاه عالم - کوالالامپور

تایلند - ژاپن

ساعت 19:15 استادیوم راجامانگالا - بانکوک

امارات - استرالیا

ساعت 19:30 استادیوم محمد بن زاید - ابوظبی

602/604

کد خبر: 675214

وب گردی

وب گردی