بزرگداشت جلال آل‌احمد در اسالم برگزار می شود

در چهل و هفتمین سالمرگ جلال آل‌احمد، مراسم بزرگداشت این نویسنده صاحب‌سبک و نامدار ایرانی در شهر اسالم برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، در حالی آیین بزرگداشت جلال آل‌احمد، داستان‌نویس، مستندنگار و منتقد پیشرو و تأثیرگذار ایرانی در شهر اسالم برگزار می‌شود که خالق کتاب‌هایی چون غربزدگی، زن زیادی، مدیر مدرسه، نون والقلم، ارزیابی شتابزده، سنگی بر گوری و ... در 18 شهریور سال 1348 در همین شهر درگذشته است.
بر اساس این گزارش، مراسم چهل و هفتمین سالمرگ جلال، با حضور جمعی از مردم اسالم، نویسندگان، مستندنگاران، چهره‌های علمی و دانشگاهی کشور و استان گیلان، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجدجامع خلیف‌آباد برگزار می‌شود.
در این مراسم که حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا زائری، سخنران آن خواهد بود مستند «جلال در اسالم» پخش خواهد شد، همچنین جمعی از هنرجویان کارگاه سه‌روزه مستندنگاری بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان شرکت خواهند داشت.
این کارگاه از روز چهارشنبه 17 شهریور با سفر 15 تن از پذیرفته‌شدگان آغاز شده و تا جمعه در اسالم ادامه خواهد یافت. شرکت‌کنندگان کارگاه مستندنگاری، پیش‌تر و در پی فراخوان بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، نمونه‌ای از کار خود را برای حضور در این دوره ارسال کرده بودند.
محمدرضا سرهنگی، رضا امیرخانی و محمدرضا زائری، استادان این کارگاه هستند که هنرجویان را در طول این سفر و حضور در شهر اسالم گیلان همراهی خواهند کرد.
بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان پیش‌تر چهار دوره داستان‌نویسی با عنوان «آل‌جلال» و سه دوره آموزش شعر با نام «کلک خیال» برگزار کرده است.

508502

کد خبر: 675287

وب گردی

وب گردی