فرمانده نیروی زمینی ارتش: دشمن با راهبرد جنگ‌های ترکیبی برای مقابله به دنبال اهداف خود در منطقه است

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: دشمن در مواجهه با ایران اسلامی راهبرد جنگ ترکیبی را در پیش گرفته و با استفاده از تهدید، تحریم، فشار اقتصادی و تمامی ظرفیت‌های جنگ‌های نرم، نیمه‌سخت و سخت به‌ دنبال تحقق اهداف خود در منطقه است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امیر احمدرضا پوردستان در ششمین جشنواره مالک اشتر که در مرکز آموزش و پشتیبانی نزاجا برگزار شد، با تاکید بر اینکه فرماندهان نیروهای مسلح باید حضرت مالک اشتر را الگوی خود قرار دهند، اظهار کرد: حضرت مالک الگوی تقوا، شجاعت، بصیرت، مدیریت، فرماندهی، ولایتمداری، رزمندگی، تواضع و فروتنی بود و مولا علی(ع) درباره او فرمودند «مالک اشتر همچون علی (ع) برای پیامبر (ص) بود».

وی ادامه داد: نام‌گذاری این جشنواره به نام ایشان بدین جهت است که ما فرماندهان سعی کنیم برای علی زمان خود، همچون مالک اشتر باشیم و صفات و بزرگ‌منشی او را در خود ایجاد کنیم.

پوردستان با بیان اینکه «دشمن دیگر نقاب از چهره برکشیده است و با گستاخی از تمامی ظرفیت‌های خود برای رسیدن به اهدافش در منطقه استفاده می‌کند»، افزود: دشمنان امروز از راهبرد جنگ‌ ترکیبی برای مقابله با اسلام ناب استفاده می‌کنند و در این راستا تمامی امکانات خود را به کار می‌بندند.

وی تصریح کرد: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم و تجربه جنگ ویتنام و کره، راهبرد عملیات «قاطع سریع» را مورد استفاده قرار داد که لازمه این راهبرد استفاده از همه ظرفیت‌ها به‌ویژه ظرفیت‌های جنگ نرم، نیمه‌سخت و جنگ سخت است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اهداف مورد نظر دست یابند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: دشمن از بدو پیروزی انقلاب اسلامی با اتخاذ راهبرد جنگ‌های ترکیبی، از جمله بستن کریدورهای اقتصادی به دنبال منزوی ساختن انقلاب نوپای ما بود، اما هنگامی که به نتیجه نرسید، با حمایت از گروه‌های معارض در پی نا امن‌سازی مناطق مرزی برآمد و در نهایت نیز صدام را برای حمله به ایران تشویق و تطمیع کرد که تمامی این توطئه‌ها به واسطه رهبری هوشمندانه امام(ره) و حضور مردم در صحنه از بین رفت.

وی ادامه داد: دشمن امروز هم همان راهبرد جنگ‌های هیبریدی را در مواجه با ایران اسلامی پیش گرفته است؛ با این تفاوت که امروز این راهبرد را با تکیه بر فناوری‌های پیشرفته در دستور کار خود قرار داده و در اجرای آن از تهدید، تحریم، فشار اقتصادی و تمامی ظرفیت‌های جنگ‌های نرم، نیمه‌سخت و سخت استفاده می‌کند.

پوردستان با بیان اینکه «دشمن امروز در حوزه جنگ سخت با چهره نیابتی و تکفیری وارد عرصه نزاع شده است»،اظهار کرد: آمریکا امروز با اعمال فشار اقتصادی به دنبال ایجاد شکاف میان مردم و هیات حاکمه است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به تلفن‌های هوشمند و آسیب‌های ناشی از آن در حوزه تهدید نرم اشاره و تصریح کرد: دشمن با استفاده از این فناوری‌ها به دنبال تخریب فرهنگ و تغییر ارزش‌ها و سبک زندگی ملت ایران است.

وی یکی دیگر از مولفه‌های تهدید را در عصر حاضر تهدید «بیوتروریسم» عنوان کرد و در این رابطه گفت: بحث تهدید در حوزه «بیوتروریسم» مسئله بسیار مهمی است که امروز دشمن با استفاده از آن می‌خواهد جمعیت مسلمان جهان را کنترل کند.

پوردستان با بیان اینکه «امروز فرمانده ما باید نسبت به تمامی ابعاد و ارکان نیروهای خود اِشراف داشته باشد»، تاکید کرد: وقتی یک مدیر و یا فرمانده دارای برنامه بلندمدت، میان‌ مدت و کوتاه ‌مدت باشد دچار موازی‌کاری نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، پوردستان همچنین با خانواده شهید مرادی از شهدای مدافعان حرم نزاجا دیدار کرد و ضمن دلجویی و مورد تفقد قرار دادن فرزندان این شهید بزرگوار با بیان اینکه «ما باید خوشحال باشیم که چنین فرزندانی را تربیت کردیم تا در مسیر ولایت گام بردارند»، خاطر نشان کرد: شهادت در مسیر دفاع از حریم ولایت و اهل بیت(س) افتخار بزرگی است که خدا نصیب هر کسی نمی‌کند.

205/201

کد خبر: 675342

وب گردی

وب گردی