مدیر مسئول روزنامه شرق درباره رویکرد اصلاح‌طلبان به انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراهای شهر، گفت: "اصلاح طلبان قبلاً اعلام کردند که گام اول را در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و گام دوم را در انتخابات مجلس 94 برداشته‌اند و گام سوم را نیز در انتخابات 96 برمی‌دارند."

به گزارش ایسکانیوز به نقل از نواندیش ،مهدی رحمانیان تصریح کرد: استراتژی و برنامه اصلاح‌طلبان این است که در انتخابات آتی، به صورت یکپارچه از روحانی حمایت نمایند و از سویی دیگر، با برنامه و اهداف مشخص در انتخابات شوراها حضور یابند.

مدیر مسئول روزنامه شرق در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع که اصلاح‌طلبان از روحانی عبور کرده‌اند و احتمال دارد که از وی حمایت نکنند، صحت دارد، گفت:عبور اصلاح طلبان از روحانی، به هیچ عنوان صحت ندارد و این گونه اظهارات از سوی رقبای آنها و به منظور جوسازی ایجاد می‌شود.

وی در ادمه تصریح کرد: رقبای اصلاح‌طلبان قصد دارند که با مطرح کردن مسائلی مانند عبور اصلاح‌طلبان از روحانی، برای هواداران روحانی دام پهن کنند، امّا؛ اصلاح‌طلبان هوشیار هستند و قطعاً در این دام‌ها گرفتار نخواهند شد.

مهدی رحمانیان درباره اقدامات لازم که باید دولت طی یک سال باقیمانده از دولت فعلی انجام دهد نیز گفت: در حال حاضر، مهمترین مشکل کشور معیشت مردم است و این موضوع به کرات در بیانات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور مطرح شده و لازم است که در این زمینه دولت اقداماتی را انجام دهد.

وی با اشاره به لزوم تحقق شعارهایی که دولت در سال 92 مطرح کرده، تصریح کرد: اگر از تک‌تک مردم نیز نظرسنجی شود، به احتمال زیاد وضعیت معیشت از دغدغه‌های اصلی آنان است و به همین دلیل در اولویت قرار گرفتن این موضوع اهمیت زیادی دارد.

مدیر مسئول روزنامه شرق به این موضوع که در سال 92 نیز برخی از اصول‌گرایان از روحانی حمایت کردند، اشاره کرد و گفت: با توجه به رویکرد و عملکرد آقای روحانی طی سال‌های گذشته، احتمال می‌رود که بخشی از اصولگراها در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری از روحانی حمایت کنند و به نفع او موضع بگیرند.

او اضافه کرد: طبق اظهاراتی که تا کنون اصول‌گراها مطرح کرده‌اند، می‌توان به این موضوع پی برد که آنها کاندیدای شاخصی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی ندارند، آنها در حال انجام بررسی‌های لازم هستند تا به جمع‌بندی برسند.

مهدی رحمانیان در پایان و در پاسخ به این سوال آیا احمدی‌نژاد به تأیید صلاحیت امیدوار است یا خیر، گفت: واقعیت این است که احمدی‌نژاد هیچ کسی را به جز خودش قبول ندارد و بنابراین انتظار نمی‌رود که از فرد دیگری حمایت کند.

او تصریح کرد: همانطور که آقای محبیان نیز اعلام کرده است، احمدی‌نژاد پل کسی نخواهد شد و احتمالاً خودش به صحنه خواهد آمد و در خوش‌بینانه‌ترین حالت از گزینه های خودش مانند مشایی حمایت خواهد کرد.

201/205

کد خبر: 675362

وب گردی

وب گردی