درخشش واحد اردبیل در مسابقات رباتیک کشوری

تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در دو مسابقه کشوری که در اردبیل و تبریز برگزار شد، خوش درخشیدند.

به گزارش ایسکانیوز، در اولین دوره مسابقات رباتیک کشوری در اردبیل با نام "یادواره شهید خلبان غفور جدی اردبیلی" که در محل ورزشگاه تختی سالن شهید آسمانی اردبیل برگزار شد، این تیم رتبه سوم لیگ مسیر یاب ساده را از آن خود کرد.

در این دوره از مسابقات، ربات ها در لیگ های مسیر یاب ساده / ویژه و حرفه ای، لیگ ربات جنگجو و لیگ رباتهای پرنده به مسابقه پرداختند که تیمهایی از استانهای اردبیل، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، گیلان، مازندران، گرگان، خراسان رضوی، اصفهان، البرز، زنجان و چهارمحال بختیاری شرکت داشتند.

تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل همچنین در مسابقات کشوری رباتیک جام سرداران شهید آذربایجان که مرداد ماه در تبریز برگزار شد، موفق به کسب مقام اول و دوم کشوری شد.

اردشیر آرش، استاد راهنما و مشاور تیم رباتیک روبو ایر در این خصوص گفت: دوره اول مسابقات رباتیک جام سرداران شهید آذربایجان با شرکت ۱۰۳ تیم از برترین تیم های رباتیک کشور برگزار شد.

عضو هیات علمی واحد اردبیل با اشاره به اینکه تیم های شرکت کننده در این مسابقات در پنج لیگ با هم به رقابت پرداختند، افزود: تیم رباتیک دانشگاه آزاد اردبیل در این مسابقات در لیگ مسیر یاب ویژه شرکت کرده بود.

آرش اظهار کرد: با توجه به نیاز جامعه به علم رباتیک به عنوان یکی از به روزترین علوم انفورماتیک، نیاز به حمایت جدی از سوی مسئولان دانشگاهی و استانی بیش از پیش احساس می شود که با توجه به پتانسیل بالای تیم رباتیک دانشگاه آزاد، توان رقابت با تیم های برتر کشوری را داراست.

وی گفت: هداف بعدی تیم شرکت در مسابقات کشوری خیام و مسابقات بین المللی از جمله Iran open و سایر مسابقات می باشد.

فرزاد سلمانی صمدی سرپرست تیم رباتیک نیز گفت: همکاری و تلاش اعضای تیم رباتیک دانشگاه؛ محسن هاتفی، حسین ابراهیمی، میلاد و راهنمایی های استاد راهنما این موفقیت ها را رقم زد.

20101

کد خبر: 675510

وب گردی

وب گردی