نقش اساسی بورس کالا در رقابت و شفاف‌سازی اقتصادی

مشاور اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بنگاه های مختلف از طریق بورس کالا می‌توانند در فضای رقابتی و شفاف تعاملات تجاری خود را دنبال کنند که این روند در مسیر سالم سازی اقتصادی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایلنا، محمود دودانگه، مشاور اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت به نقش بورس کالا در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: یکی از ابزارهایی که می‌تواند به شفافیت اقتصادی و ایجاد فضای رقابتی سازنده در اقتصاد کشور کمک کند، نهاد بورس است.

دودانگه به استفاده از ساز و کار بورس در معامله محصولات مختلف تاکید کرد و افزود: با توجه به نقش و کارکرد مهم و اساسی بورس کالا در اقتصاد، باید تا جای ممکن به رونق و توسعه این بورس کمک کرد و از سازو کار این بازار در انواع مبادلات و تعاملات بهره برد.

مشاور اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: بنگاه های مختلف از طریق بورس کالا می‌توانند در فضای رقابتی و شفاف تعاملات تجاری خود را دنبال کنند که این روند در مسیر سالم سازی اقتصادی است.

براساس این گزارش، اعتقاد مشاور اقتصادی وزیر صنعت به مکانیسم بورس کالا و مزیت های این بازار برای اقتصاد در حالی مطرح می شود که محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت خیلی به عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا اعتقاد خاصی ندارد.

602/401

کد خبر: 675669

وب گردی

وب گردی