احتمال آبگرفتگی در 7 استان / وضعیت جوی پایتخت تا اواخر هفته چگونه است؟

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی گفت: احتمال آبگرفتگی در استان های گیلان، مازندران، گلستان، شمال سمنان، آذربایجان شرقی، اردبیل و نیمه شمالی خراسان شمال وجود دارد .

به گزارش ایسکانیوز، احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره وضعیت کلی جوی کشور گفت: امشب یک سامانه جدید وارد کشور می شود و مناطق شمال غرب و شمالی کشور را تحت تاثیر خود قرار می دهد و باعث بارش های خفیف و متوسط در این مناطق خواهد شد.

او ادامه داد:در اواخر شب و روز آینده بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق در مناطق شمالی،آذربایجان شرقی و اردبیل پیش بینی می شود.این سامانه به تدریج به مناطق شرق کشور مانند گلستان و خراسان شمالی منتقل خواهد شد.

وظیفه افزود: در اواخر هفته مناطق شمال کشور شامل استان گلستان، مازندران و گیلان رگبار پراکنده به همراه رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.البته انتظار نداریم شدت ناپایداری این سامانه مانند سامانه قبلی باشد و باعث ایجاد طوفان شود اما باعث ایجاد شرایط ناپایدار در این مناطق خواهد شد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی با اشاره به احتمال آبگرفتگی در برخی از نقاط کشور گفت: احتمال آبگرفتگی در استان های گیلان، مازندران، گلستان، شمال سمنان، آذربایجان شرقی، اردبیل و نیمه شمالی خراسان شمال وجود دارد .پیش بینی می شود معابر عمومی و مسیل ها و رودخانه دچار سیلاب و آب گرفتگی شوند . به همین منظور توصیه می شود برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات و اقدامات لازم صورت گیرد.

او درباره وضعیت آسمان تهران گفت: آسمان تهران در روز سه شنبه اغلب صاف با وزش باد ملایم پیش بینی می شود. بعد از ظهر روز چهارشنبه پایتخت نشینان شاهد وزش باد و رشد ابر خواهند بود. همچنین در مناطق شرقی استان تهران شامل فیروزکوه و ارتفاعات شمالی تهران(مناطق میانی البرز) هم بارش پراکنده به همراه وزش باد پیش بینی می شود.

وظیفه ادامه داد: در روز پنج شنبه در برخی نقاط تهران رگبار پراکنده و وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می شود.

20106

کد خبر: 675674

وب گردی

وب گردی