سانتوس: پرتغال باید قهرمانی‌اش در یورو ۲۰۱۶ را فراموش کند

سرمربی تیم ملی پرتغال پس از قبول شکست در اولین بازی‌اش در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، به شاگردانش هشدار داد از حال و هوای قهرمانی‌شان در رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ خارج شوند.

به گزارش ایسکانیوز، پرتغال، قهرمان یورو 2016 شب گذشته (سه‌شنبه) در اولین بازی خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، با نتیجه 2 بر صفر در خانه سوئیس تن به شکست داد و در قعر جدول گروه B قرار گرفت.

فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغالی‌ها که شاگردانش دو ماه پیش با پیروزی یک بر صفر برابر فرانسه قهرمان یورو 2016 شدند، پس از شکست آنها در خانه سوئیس که به 14 بازی رسمی بدون شکست‌شان از ماه سپتامبر سال 2014 پایان داد، به شبکه RTP گفت: ما بازی را خوب آغاز کردیم و در 15 تا 20 دقیقه اول بر آن مسلط بودیم، اما پس از آن تحت‌ِتأثیر بازی سوئیس قرار گرفتیم و کنترل کار از دست‌مان خارج شد. در تنها موقعیتی که سوئیس به دروازه‌مان نزدیک شد گل خوردیم و پس از آن عقب کشیدیم و در نبردهای نفر به نفر با بازیکنان حریف نیز کم آوردیم. ما باید قهرمانی‌مان در اروپا را از یاد ببریم. چنین اتفاقاتی در مرحله مقدماتی دوباره نباید تکرار شوند.

سانتوس درباره تغییراتی که در جریان بازی اعمال کرد از جمله به میدان فرستادن آندره سیلوا و ژوائو ماریو به جای ادر و ویلیام کاروالیو در ابتدای نیمه دوم و نیز قرار گرفتن ریکاردو کوارسما در ترکیب به جای ژوائو موتینیو در دقیقه 68 بازی که به نانی اجازه داد نقشی محوری‌تر و مرکزی‌تر داشته باشد هم اظهار داشت: زمانی که 2 بر صفر عقب افتادیم، سعی کردیم برخی چیزها را تغییر دهم و با دو مهاجم بازی کنم. ما موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتیم و باید بیشتر از این موقعیت می‌ساختیم. در مقاطع پایانی بازی، سوئیس فقط دفاع می‌کرد، اما ما در دقایق پایانی موقعیت‌های خطرناکی خلق و شجاعانه‌تر حمله کردیم. اگر یک گل زده بودیم، می‌توانستیم به بازی برگردیم.

607/602

کد خبر: 675814

وب گردی

وب گردی