عربستان یکی از معضلات آمریکایی ها است

قائم مقام بنیاد بین الملل غدیر گفت: عقبه اصلی جمهوری اسلامی ایران تفکری غدیر است و ما به برکت غدیر و امیرالمومنین(ع) چنین موقعیتی کسب کرده ایم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، محمد نبی حبیبی روز چهارشنبه در نشست سالانه دبیران اجرایی بنیاد بین المللی غدیر که در محل وزارت کشور برگزار شد، افزود: برداشتی که از تشیع و جمهوری اسلامی ایران حتی در ذهن دشمنان ما شکل گرفته این است که از یک منطق، عقل و تقیدات مشخصی برخوردار است.
وی ادامه داد: در حال حاضر در معادلات بین المللی این موضوع به تدریج رشد کرده است؛ آنها می گویند اینجا یک عده افراد عاقل در راس آن رهبر معظم انقلاب حکومت را اداره می کنند که قابل پیش بینی هستند.
قائم مقام بنیاد بین المللی غدیر، حاکمان عربستان را فاسد، بی عقل و جنایتکار دانست که عقلشان برای کارهای سیاسی به جایی نمی رسد.
حبیبی با بیان این که عربستان یکی از معضلات آمریکایی ها است، یادآور شد: از یک طرف حکومت عربستان منافع نامشروع آمریکایی ها را تامین می کند و حکومتی که افسارش به طور کامل در دست آمریکایی ها است امروز یک معضل برای آنها شده است برای این که بی عقلی ها و بی کفایتی هایی که از حاکمان این کشور انجام می شود یک معضل برای آمریکایی ها شده است.
وی ادامه داد: در خصوص دیگر حکومت های وابسته نیز چنین تلقی هایی در اروپا پیش آمده است.
قائم مقام بنیاد بین المللی غدیر همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود این که در مقابل تروریستی که آنها تولید کردند، مقابل قلدری های آنان ایستاده است آن می گویند جمهوری اسلامی ایران یک حکومت شیعی چارچوب دار عقل گرا است اما به زبان نمی آورند.
حبیبی افزود: بنیاد بین المللی غدیر راهی را که با رهبری امام راحل و تداوم رهبر معظم انقلاب دنبال کرد، اعتباری برای اسلام کسب کرده است و غدیر یک عقبه اصلی برای کشور است.
وی ادامه داد: تلاش بنیاد بین المللی غدیر شکوفا کردن استعدادهای غدیری است و آن چیزی که باعث شد غدیر توسعه شایسته ای پیدا کند تلاش های صورت گرفته در بنیاد بین المللی غدیر بود.
قائم مقام بنیاد بین المللی غدیر یادآور شد: وزارت کشور آنچه در توان داشته را برای برگزاری اجلاس بین المللی غدیر گذاشته است.
حبیبی افزود: امیرالمومنین (ع) و غدیر جناحی و سیاسی به عنوان حزبی نیست و ما مشکل اداری و سیاسی در این زمینه نداریم.
وی ادامه داد: ممکن است برخی دولت ها به لحاط جناحی با برخی از ما تفاوت یا تقابل یا تضاد داشته باشند اما همین که مقام رسمی هستند ما به سراغ آنها رفتیم البته وزیر کشور را اهل برخورد جناحی نمی دانم و معتقدم به عنوان وزیر کشور پایبندی کامل به موازین دارد.
این خبر در حال تکمیل است.

205/201

کد خبر: 675819

وب گردی

وب گردی