ایران صادرات گازوئیل پاک را افزایش می‎دهد

برخی منابع صنعتی اعلام کردند ایران قصد دارد از سال ٢٠١٧ میلادی صادرات انواع پاک‎تر گازوئیل را افزایش دهد.

به گزارش ایسکانیوز از رویترز ، برخی منابع صنعتی دیروز (سه‎شنبه، ١٦ شهریور ماه) اعلام کردند این کشور قصد دارد از سال آینده میلادی و در پی ارتقای پالایشگاه‎های خود، حجم صادرات انواع پاک‎تر گازوئیل را افزایش دهد.

پس از پایان تحریم، ایران برای تقویت حضور خود در بازار جهانی نفت در تلاش بوده و به رقابت برای بازیابی و افزایش فروش گازوئیل شدت داده است.

یک منبع صنعتی اعلام کرد گازوئیل کم گوگرد، به احتمال زیاد نیمی از مجموع صادرات گازوئیل ایران در سال ٢٠١٧ میلادی را به خود اختصاص خواهد داد در حالی که اکنون سهم آن به ١٠ درصد می‏‎رسد.

این منبع گفت: با توجه به ارتقای پالایشگاه‎ها، شرکت ملی نفت ایران قصد دارد صادرات گازوئیل کم گوگرد را جایگزین فروش نوع پر گوگرد این سوخت کند.

به گفته وی، ایران از ماه آوریل سال ٢٠١٥ میلادی واردات گازوئیل را متوقف و از ماه ژانویه سال جاری میلادی صادرات این سوخت را آغاز کرد.

منبع یاد شده از افشای جزئیات مربوط به حجم و مقصد صادرات گازوئیل ایران خودداری کرد اما اعلام کرد شرکت ملی نفت این سوخت را هم به صورت تک‎محموله و هم در قالب قراردادهای بلند مدت می‎فروشد.

ایران همچنین امیدوار است با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در آینده نزدیک، واردات بنزین را و صادرات میعانات گازی را کاهش دهد.

607/602

کد خبر: 675832

وب گردی

وب گردی