درخواست یک نماینده از وزارت کشور: با جلسات انتخاباتی زودهنگام برخورد شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: احمدی نژاد باید به قانون تمکین کند و سخنرانی انتخاباتی را در زمان رسمی تبلیغات انتخاباتی و با دریافت مجوز از وزارت کشور انجام دهد.

به گزارش ایسکانیوز، سید حمیدرضا کاظمی در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به تاکید وزارت کشور بر برگزاری جلسات انتخاباتی بدون مجوز، اظهار داشت: در قانون انتخابات مصادیق جلسات و سخنرانی های انتخاباتی ذکر شده است و وزارت کشور می تواند با استناد به موارد قانونی با متخلفان امر برخورد کند.

نماینده مردم پل دختر در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در قانون تفاوت جلسات انتخاباتی وحمایت از کاندیداتور ها با جلسات دیگر کاملا مشخص شده است بنابراین مسئولان می توانند به راحتی مانع تداوم تخلفات انتخاباتی و تبلیغات زودهنگام شوند.

وی گفت: بنابراین برگزاری نشست هایی با رنگ و بوی انتخاباتی نیاز به دریافت مجوز از سوی وزارت کشور دارد تا تخلف محسوب نشود. البته این نشست ها باید در زمان رسمی تبلیغات انتخاباتی صورت بگیرد این گونه نیست که هر زمان بخواهند جلسه برگزار شود.

این نماینده تاکید کرد: معاون سیاسی استانداری تهران عنوان می کند که سخنرانی های احمدی نژاد مجوز لازم را ندارد، وزارت کشور باید به مسئله ورود کند با رئیس دولت نهم و دهم صحبت شود وظیف احمدی نژاد این است که به قانون تمکین کند و برای جلسات انتخاباتی در زمان تبلیغات انتخاباتی مجوز رسمی از وزارت کشور دریافت کند.

کاظمی بر این باور است که وزارت کشور باید با هر فردی که جلسه انتخاباتی زود هنگام دارد برخورد کند و تفاوتی ندارد که فرد رئیس جمهوری سابق کشور است یا فرد عادی.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: البته احمدی نژاد برای سخنرانی یا حضور در مراسم نیاز به دریافت مجوز ندارد اما اگر جلسات و سخنرانی ها رنگ و بوی انتخاباتی پیدا کند باید مجوزهای لازم را دریافت کند و جلسات در زمان قانونی برگزار شود.

شهاب‌الدین چاووشی معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران درباره سخنرانی‌های رییس دولت‌های نهم و دهم به بهانه یادواره شهدا در استان تهران اظهار داشت: ما از برگزاری این جلسات اطلاع پیدا می کنیم اما هیچ وقت نیامده اند که مجوز بگیرند.

205/201

کد خبر: 675936

وب گردی

وب گردی