تولید برق از فلس ماهی  در هند

گروهی از محققان در هند به دنبال تحقق یک ایده جدید در دنیای فناوریهای نوظهور هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از انگجت، هند از جمله کشورهای جهان محسوب می شود که مردم آن به میزان قابل توجهی ماهی مصرف می کنند. آمارهای موجود حکایت از آن دارند که در سال ۲۰۱۴ مردم این کشور بزرگ آسیایی به طور میانگین سالانه ۲.۸ کیلوگرم گوشت ماهی مصرف کرده اند که این یعنی ۳.۷ میلیون کیلوگرم ماهی برای کل سرزمین ماهاراجه ها. در نتیجه دور از ذهن نخواهد بود که انبوهی از استخوان، فلس و دم ماهی در این کشور به عنوان زباله بر جای ماند.

به گزارش مهر، حالا گروهی از محققان هندی دست به کار شده و تلاش می کنند که از این «پسماند زیستی» برای تولید برق استفاده کنند.

تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد فلسهای ماهی حاوی فیبرهای کولاژنی هستند که با برخورداری از خاصیت مهم فیزوالکتریک، می توانند در مواد مختلف کاربرد داشته باشند.

محققان معتقدند با فشارآوردن به فلس ماهی ها می توان جریان برق تولید کرد.

از این رو حالا آنها به تولید نانوژنراتورهای زیست فیزوالکتریک فکر می کنند. به باور آنها، از برقی که بدین روش تولید می شود می توان برای تأمین انرژی مورد نیاز لامپهای LED استفاده کرد.

چنین ایده هایی گامی مهم به سوی تولید تجهیزات الکترونیکی انعطاف پذیری محسوب می شود که انرژی مورد نیازشان را خودشان تأمین می کنند.

20104

کد خبر: 675973

وب گردی

وب گردی