اخوت: انتقاد کی روش از سرمربیان تیم ها اشتباه است/ عملکرد تیم ملی  بی کیفیت بود

سرپرست تیم فوتبال امید: انتقاد کردن از مربیان باشگاهی درست نیست  چرا که تمام زحمت های فوتبال ما را مربیان باشگاهی می کشند و اینها بازیکنان را آماده می کنند  و تحویل تیم ملی می دهند.

حسین اخوت سرپرست تیم فوتبال امید ایران و مدیر تیم های فوتبال نیروی زمینی در مورد عملکرد و سرمربی تیم ملی ایران گفت و گویی با ایسکانیوز داشت که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

*عملکرد تیم ملی را چگونه ارزیابی کردید؟

تیم ملی هنوز آن کیفیت لازم را ندارد. در این دوبازی با توجه به هیاهویی که در تیم ملی داشتیم، از کیفیت چندانی بالایی برخوردار نبودیم. بازی اولمان با قطر که در ایران برگزار شد هم به دلیل حمایت تماشاگران و میزبانی شرایط خوبی داشتیم، هر چند که اگر اشتباه دروازه بان قطر نبود شاید به گل نمی رسید و در شروع کارمان هم امتیاز زیادی را از دست می دادیم.

دربازی دیروز هم با چین به هر حال شرایط متفاوت بود باز هم مدیریت بازی نسبت به دیدار با قطر پایین تر بود حالا در بازی با قطر چون هیجان تماشاگران را داشتیم زیاد خودش را نشان نمی داد و بچه ها تشویق می شدند و انگیزه داشتند اما دیروز نشان دادیم که ما کیفیت لازم را در این بازی را نداریم.

در مورد این بی کیفیتی به چند عامل می شود اشاره کرد از جمله اینکه برخی از بازیکنانی که در بازی دیروز به میدان رفتند، هر کدام سه بازی انجام داده و خسته بودند ضمن اینکه بلافاصله بعد بازی با قطر ، سفر طولانی تا چین داشتند که خستگی آن ها را مضاعف می کرد و به شرایط آب و هوایی هم عادت نداشتند؛ نکته مهمتر اینکه هنوز نتوانستیم وسط زمین را پر بکنیم. اگر آمار و ارقام را نگاه کنیم متوجه می شویم شاید در تعداد کرنر و حمله ایران درصد بیشتری را به خود اختصاص داده بوده ولی حمله ای نبوده که بخواهد با برنامه به نتیجه برسد چرا که در میان میدان بازیکن طراح نداشتیم.

*به نظر شما کی روش در بازی مقابل قطر و چین با برنامه عمل کرد؟

قطعا برنامه ریزی وجود داشت ولی شاید نتوانسته به آن برنامه عمل کند، کیفیت عملکرد بازیکنان ما در دو بازی اخیر پایین بوده ودر نتیجه کیفیت کاری تیمی را پایین آورده است. قطعا با چنین مربی می توانیم کار کنیم، ولی برایمان خروجی و نتیجه بسیار مهم است.

*آقای کی روش از سرمربیان باشگاه ها انتقاد کرده است، شما فکر می کنید این انتقاد به جا بوده؟

من متن انتقاد ایشان را نخواندم ولی هر کسی سرمربی تیم ملی می شود چه به عنوان مربی خارجی و چه داخلی باید خودش را جای مربی باشگاهی هم قرار دهد. آیا اگر خودش مربی تیم باشگاهی لیگ برتر باشد با آن برنامه ریزی که سازمان لیگ یا فدراسیون و یا سرمربی تیم ملی انجام می دهد می تواند تیمش را هدایت کند؟ به عقیده من انتقاد کردن از مربیان باشگاهی درست نیست چرا که تمام زحمت های فوتبال ما را مربیان باشگاهی می کشند و اینها بازیکنان را آماده می کنند و تحویل تیم ملی می دهند.

*به نظر شما با این شرایط به جام جهانی می رویم یا نه؟

فوتبال بالا و پایین دارد، هر چند که در گروه خوبی قرار داریم اما با این روند وکیفیت بازی به خصوص در بازی مقابل چین، کارمان دشوار است. از طرفی تیم ازبکستان بسیار قدر است و تیم سوریه یک مدعی است و سال هاست که کار می کند و اگر ما تغییر نگرش نداشته باشیم به مشکل خواهیم خورد.

*تغییرات زیادی که در ترکیب تیم ملی ایجاد می شود، چه تاثیری در نتیجه داشته است؟

از چند منظر می شود این موضوع را بررسی کرد. یک اینکه سرمربی تیم ملی نتوانسته ترکیبش را پیدا کند خب این واقعا جای تاسف دارد که بعد از چند سال نتوانی روی تیم تسلط داشته باشی. اگر از نگاه دیگری توجه کنیم که شاید می خواهد دستمان را برای حریفان رو نکند تا نتوانند تیم ما را آنالیز کنند که این هم جای بحث دارد ولی در دیدار روز گذشته به وضوح دیدیم که تعدادی از بازیکنان نتوانستند بازی کنند. ولی به عنوان یک فوتبالی با تغییر زیاد مخالف هستم و یک تیم باید از نظر تعداد بازیکن ثبات داشته باشد و آن چیزی که به عنوان تعویض در فوتبال باید اعمال شود، ترکیب سیستم های ما است، با تغییر نفرات راه به جایی نمی بریم.

*وضعیت تیم فوتبال نیروی زمینی چطور است؟

خوشبختانه امسال تیم نیروی زمینی یک تیم بومی است و همه بازیکنانمان سرباز هستند یک تیم خیلی خوبی را راهی مسابقات کردیم در دو بازی اول توانستیم چهار امتیاز بگیریم و امیدواریم در ادامه راه بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم و انشالله بتوانیم به لیگ یک صعود کنیم.

602/607

کد خبر: 675982

وب گردی

وب گردی