کیوان ساکت: استاد شریف شیوه ای نو و متفاوت در نوازندگی ابداع کرد

کیوان ساکت،نوازنده تار گفت: متاسفم که چرا صدا و سیما به جای پخش این همه سریال های غیر لازم و کم محتوای کره ای یا کم محتوای ایرانی و صرف هزینه های میلیاردی برای چیزهایی که نه به درد دنیا و نه به درد آخرت می خورد، از این هنرمندان بزرگ مستندی تهیه نمی کند، چرا ساز این ها را پخش نمی کنند ؟

در پی در گذشت استاد فرهنگ شریف، کیوان ساکت نوازنده پیشکسوت تار در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: ابتدا درگذشت هنرمند بزرگ، اسوه اخلاق و هنر، استاد فرهنگ شریف را تسلیت عرض می کنم،درست است که امروز بعد از گذشت هفت یا هشت دهه از عمر ایشان و بیش از 6 دهه فعالیت هنری، استاد فرهنگ شریف در زمره هنرمندان پیشکسوت سنتی به یاد شما می آیند، ولی واقعیت این است که در زمان خودشان شیوه ای که ایشان در نوازندگی و آهنگسازی برای تار ابداع کردند، شیوه ای بسیار نو و متفاوت بود به همین دلیل می توان این استاد فرهیخته را در حقیقت مبدع یک شیوه جدید در نوازندگی و یک هنرمند نو آوار قلمداد کرد.

وی ادامه داد : هنرمندی که در عین حال با نوآوری توانست با استفاده از تمام رمز و رازهای گوشه های موسیقی ایرانی که بسیاری از آنها در ردیف موسیقی ایرانی، امروزه فقط جنبه آموزشی دارند ، آنها را به شکلی اجرا کند که ردیف را به میان مردم آورد. یعنی موسیقی استاد فرهنگ شریف بیش از 6 دهه به جان های مردم آرامش می داد، تسلی بخش دردها و آلام مردم بود،چه از آن برنامه شادی و امید که مردم با ساز استاد فرهنگ شریف صبح خودشان را آغاز می کردند و چه ساعت های دیگر شبانه روز که با نوای ساز استاد شریف روز را به شب می رساندند و آرامبخش روح و ذهن مردمان این سرزمین بود.

کیوان ساکت تصریح کرد: استاد شریف، غیر از نوع ساز زدن و آهنگسازی که به شیوه خودشان ابداع کرده بودند که منحصر به خود ایشان بود، در زمینه رفتار و اخلاق اجتماعی هم انسان بسیار بزرگی بودند. در چندین باری که من خدمت ایشان رسیدم و کتاب خودم را که به زودی به زیور طبع آراسته خواهد شد و به ایشان تقدیم خواهم کرد و به نام ایشان خواهم نوشت، چنان برخوردهای سراسر مهربان و پر از بزرگ منشی از ایشان ملاحظه کردم که واقعا متاسفم که چرا صدا و سیما به جای پخش این همه سریال های غیر لازم و کم محتوای کره ای و یا کم محتوای ایرانی و صرف هزینه های میلیاردی برای چیزهای که نه به درد دنیا و نه به درد آخرت می خورد، از این هنرمندان بزرگ مستندی تهیه نمی کنند، چرا ساز این ها را پخش نمی کنند و هزاران چرای دیگر، که چرا این ها سرلوحه و سرمشق جوانان قرار نمی گیرد و جوانان به فرهنگ های دیگر گرایش پیدا می کنند.

او صحبت هایش را اینگونه پایان داد: متاسفانه ما یکی پس از دیگری در حال از دست دادن سرمایه های هنری و فرهنگی کشور هستیم و متولیان فرهنگی و موسیقی و صدا و سیما هیچ حرکت شایسته ای در این زمینه از خودشان نشان ندادند. بار دیگر درگذشت این استاد بزرگ را به خانواده ایشان و جامعه هنری و ملت بزرگ و هنردوست ایران تسلیت و تهنیت عرض می کنم.

گفتنی است استاد فرهنگ شریف نوازنده پیشکسوت تار امروز 17 شهریورماه در تهران درگذشت.

508502

کد خبر: 676008

وب گردی

وب گردی