ارتباط مصرف آنتی‌بیوتیک‌ در کودکی و ابتلا به آلرژی

پزشکان هشدار می‌دهند که مصرف آنتی‌بیوتیک‌ در نخستین سال‌های زندگی می‌تواند خطر ابتلا به آلرژی‌ها را در سنین بالاتر افزایش دهد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، متخصصان هلندی به بازبینی نتایج بیش از ۲۰ مطالعه پرداختند که در آنها ارتباط بین مصرف آنتی‌بیوتیک‌ در دو سال نخست زندگی و خطر ابتلا به تب یونجه یا اگزما در سال‌های بعد بررسی شده بود.

این محققان دریافتند مصرف زودهنگام آنتی بیوتیک با افزایش خطر ابتلا به تب یونجه از ۱۵ تا ۴۶ درصد مرتبط است در حالیکه خطر ابتلا به اگزما را از ۱۵ به ۴۱ درصد افزایش می‌دهد. علاوه بر این کودکانی که دو یا چند دوره از آنتی بیوتیک‌ها مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که تنها یک دوره از این دارو مصرف کرده‌اند بیشتر احتمال دارد دچار آلرژی شوند.

به گزارش مدیکال دیلی، در بسیاری از مطالعات مشخص شده که مصرف زودهنگام آنتی بیوتیک خطر ابتلا به آلرژی را افزایش می‌دهد اما این یافته‌ها پیش از این با یکدیگر تناقض داشته‌اند. با این حال در بازبینی جدید، بهترین نتایج موجود از وجود این ارتباط مورد بررسی قرار گرفت تا تصویر روشنی از ارتباط بین مصرف زودهنگام داروهای آنتی بیوتیک با خطر ابتلا به آلرژی و تب یونجه بدست آید.

20106

کد خبر: 676031

وب گردی

وب گردی