فیلم پدرو آلمادوار به اسکار معرفی شد

«جولیتا» فیلم جدید پدرو آلمادوار به عنوان نماینده اسپانیا در اسکار به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از هالیوود ریپورتر، سینمای اسپانیا تا‌کنون چهار بار برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شده است. آخرین بار فیلم «دریای درون» به کارگردانی الخاندرو آمنابار از کشور اسپانیا اسکار گرفت.

فیلم‌ «جولیتا» با اقتباس از سه داستان کوتاه از آلیس مونرو نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات ساخته شده است. این فیلم داستان یک معلم اسپانیایی است که عاشق می‌شود و در نهایت بسیاری از چیزهای مهم زندگی خود را از دست می‌دهد.

اکران این فیلم در اسپانیا با ماجرای انتشار اسناد پاناما همزمان شد و از این روی آلمادوار نشست خبری و رویدادهای تبلیغاتی فیلم را لغو کرد. پدرو آلمادوار و برادرش از کسانی بودند که نامشان در اسناد پاناما آمده بود.

اسپانیا ماه گذشته نام سه فیلم را به عنوان نامزدهای احتمالی این کشور برای اسکار منتشر کرد. به غیر از «جولیتا» فیلم‌های «درخت زیتون» و «عروس» نیز در این فهرست بودند.

این ششمین بار است که فیلمی از آلمادوار نماینده اسپانیا در اسکار می‌شود. این کارگردان سال 2000 با فیلم «همه‌ چیز درباره مادرم» اسکار گرفت و سال پیش از آن با فیلم «زنان در آستانه فروپاشی عصبی» به جمع نامزدهای نهایی جایزه راه یافت. او آخرین بار با فیلم «بازگشت» به عنوان نماینده اسپانیا به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شد و اما به جمع نامزدهای نهایی اسکار راه نیافت.

منبع: خبرآنلاین
503502

کد خبر: 676045

وب گردی

وب گردی