رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی: اگر تدبیر ایت الله هاشمی رفسنجانی نبود، کشور ضررهای زیادی متحمل می شد

جلسه مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس هیات موسس و هیات امنا، دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان آموزشی، دانشجویی فرهنگی، پارلمانی این دانشگاه در استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این جلسه که باحضور نمایندگان سبزوار، قوچان، گناباد، نیشابور، خواف، درگز، تربت جام و کاشمر در مجلس شورای اسلامی، تشکیل شد، دکتر میرزاده ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع نمایندگان مردم در مجلس وخوشامدگویی به ایشان، ابراز امیدواری کرد این امر زمینه همکاری در موارد علمی و پژوهشی و ارتقای جایگاه علم و فناوری با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی در این استان مقدس را فراهم آورد.

دکتر مجتبی علوی فاضل در ابتدای جلسه دیدار با مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گزارشی از مصوبات جلسه هیات امنای استان ارائه کرد.

وی به گزارش عملکرد دکتر شیخ الاسلام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی اشاره کرد و نسبت استاد به دانشجو در این استان را از مزیت های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان دانست و گفت: علاوه بر این، جذب هیات علمی در دستورکار این استان است.

علوی فاضل اظهار داشت: براساس گزارش معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، مستندسازی املاک دانشگاه در دست اقدام است اما نیازمند کمک نمایندگان مجلس برای تکمیل این عملیات هستیم.

حجت الاسلام علی عسکری: برنامه های دکتر میرزاده مبتنی بر کیفیت، چابک سازی و توجه به اقتصاد دانش بنیان و کارهای بنیادین فرهنگی است

حجت الاسلام علی عسکری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با تشکر از تعامل نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی با دانشگاه، به دیدارهای دکتر میرزاده با مجمع نمایندگان در سفرهای استانی اشاره کرد و اعلام کرد این امر باعث افزایش همکاری مجلس و دانشگاه می شود و خدمات فرهنگی دانشگاه به مجلس به مثابه یک فرصت است.

وی با اشاره به برنامه راهبردی معاونت پارلمانی مجلس و کتابچه آن اظهار داشت: برنامه های دکتر میرزاده مبتنی بر کیفیت، چابک سازی و توجه به اقتصاد دانش بنیان و کارهای بنیادین فرهنگی است.

عسکری با اشاره به بومی گزینی و توسعه عدالت آموزشی با افزایش تحصیلات تکمیلی گفت: ما در مجمع خیرین دانشگاهی و در جلب حمایتها از نمایندگان کمک می خواهیم. با توجه به خروج واحدهای سبزوار و تربت حیدریه از زیان دهی، از نمایندگان می خواهیم در این زمینه بیشتر به دانشگاه آزاد اسلامی کمک کنند.

وی با اشاره به پیشرو بودن دانشگاه آزاد اسلامی در اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان، به همکاری نمایندگان این استان در تشکیل فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد این امر زمینه پیشرفت دانشگاه را فراهم کند.

نماینده مردم سبزوار: دانشگاه آزاد اسلامی نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است

مهندس مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان ضمن قدردانی از تعاملات مدیران و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی با مجلس و نمایندگان، ابراز امیدواری کرد این سفر منشاء خیرات برای استان باشد.

مقصودی اظهار داشت: ظرفیت فعلی در مجمع نمایندگان استان خراسان را باید به فال نیک گرفت و از نگاه های تنگ نظرانه سابق فاصله گرفت و این مجلس به عنوان یک مجلس عمل گرا و اعتدالی، به دنبال هم اندیشی و همفکری با موسسان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی است. افتخار می کنیم که اکثر نمایندگان این استان به ظرفیت علمی دانشگاه توجه دارند و جزو موسسان فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

وی با اشاره به انتخاب شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» برای سال 95 از سوی مقام معظم رهبری گفت: نمونه بارز اقتصاد مقاومتی همین دانشگاه آزاد اسلامی است که با پول مردم ایجاد شده است. امیدواریم این دانشگاه الگوی اقتصاد مقاومتی حتی در سایر زمینه ها قرار گیرد.

اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود، امروز هزینه های زیادی بر دوش دولت بود

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر انتقاداتی وارد است، باید در راستای سازندگی باشد و نه با کینه ورزی و جهت گیری . اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود، امروز هزینه های زیادی بر دوش دولت بود.

وی ضمن خیرمقدم به آیت الله هاشمی رفسنجانی، ابراز امیدواری کرد مقدم ایشان همچون گذشته باعث خیر فراوان باشد. شخصیت ایت الله هاشمی رفسنجانی، یک شخصیت ملی و بین المللی است و نگاه ایشان به دانشگاه آزاد اسلامی نیز ناشی از دوراندیشی و شخصیت بالای ایشان است.

وی به همراهی امام (ره) و مقام معظم رهبری در تاسیس این دانشگاه اشاره کرد و گفت: اگر تدبیر آیت الله هاشمی رفسنجانی نبود، کشور ضررهای زیادی را متحمل می شد. دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای انقلاب نماد اقتصاد مقاومتی بوده است و امیدواریم الگوی اقدام و عمل برای سایر زمینه ها در کشور باشد.

مهندس مقصودی به تحصیلات خود در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و ابراز امیدواری کرد مجمع نمایندگان این استان از بیانات و رهنمودهای آیت الله هاشمی رفسنجانی بهره ببرند.

وی از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خواست به توسعه تحصیلات تکمیلی در شهرستان سبزوار به ویژه در رشته دامپزشکی، به این واحد دانشگاهی کمک کنند.

قدردانی نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی از رابطه خوب دانشگاه آزاد اسلامی با نمایندگان مجلس

هادی شوشتری نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی با تشکر از زحمات معاونت پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حجت الاسلام علی عسکری در میان دستگاه های اجرایی از کسانی است که هم در مجلس نهم و دهم با حسن خلق توانسته با گرایش های مختلف نمایندگان ارتباط بگیرد.

وی از رابطه خوب دانشگاه آزاد اسلامی با مجلس و از مدیران کل این حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی نیز تشکر و قدردانی کرد.

شوشتری درخصوص دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان به عنوان یکی از واحدهای قدیمی این استان گفت: به لحاظ ساختار فیزیکی و ساختمان ها، این واحد در تراز دانشگاه های برتر کشور است. مهم ترین خواست ما از شورای گسترش وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی این است که با توجه به نزدیکی واحد قوچان به مشهد، دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در این واحد توسعه یابد. امیدواریم این توسعه با توسعه کیفی همراه باشد چرا که دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان از هر لحاظ با استانداردهای وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی انطباق دارد.

وی با یادآوری حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در گناباد، از زحماتی که ایشان برای انقلاب اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی متحمل شده، تشکر کرد و نگاه ویژه به این شهرستان که با خشکسالی مواجه است را خواستار شد.

نماینده مردم گناباد و بجستان: روحیه ما روحیه ای تعاملی با دانشگاه آزاد اسلامی است

مهندس حمید بنایی، نماینده مردم گناباد و بجستان در ادامه این نشست، با تشکر از حجت الاسلام علی عسکری و دکتر شیخ الاسلامی گفت: روحیه ما روحیه ای تعاملی با دانشگاه آزاد اسلامی است.

بنایی اظهار داشت: مشکلات مالی دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه در گناباد و بجستان باید آسیب شناسی شود و طرح آمایش رشته ها و ظرفیت سنجی صورت گیرد. پیشنهاد می کنم رشته های جدید با توجه به ضرورت های بومی هر منطقه و براساس ظرفیت های منطقه ای آن شهرستان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه وضعیت اشتغال در کشور نیازمند تصمیم جدی است، ابراز امیدواری کرد دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

نماینده مردم نیشابور : تفکر دکتر میرزاده در چابک سازی دانشگاه قابل توجه است

دکتر حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی هم با ابراز خرسندی از حضور در محضر آیت الله هاشمی رفسنجانی، از دکتر میرزاده به خاطر اعمال تحولات عمیق در زمانی کوتاه، تشکر کرد.

وی به تعامل خوب روسای واحدها در استان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و تفکر دکتر میرزاده در چابک سازی دانشگاه را ستود.

وی به لزوم کیفی سازی فارغ التحصیلان اشاره کرد وگفت: نهال دانشگاه آزاد اسلامی امروز درخت تنومندی شده و لازم است با اجرای کیفی سازی، به کیفیت دانشجویان جدیدالورود، سطح سواد اساتید و نسبت استاد به دانشجو به عنوان شاخص ها توجه کرد. سیستم آموزشی، امکانات و تجهیزات در این دانشگاه به خوبی فراهم شده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات: دانشگاه آزاد اسلامی به تحقق دانشگاهی کارآفرین بسیار نزدیک است

دکتر محمود نگهبان‌سلامی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده رشتخوار و خواف در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از دکتر میرزاده و معاونان ایشان، به آیت الله هاشمی رفسنجانی خیرمقدم گفت. وی به لزوم حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین اشاره کرد و گفت: با وضعیت موجود، دانشگاه آزاد اسلامی به تحقق دانشگاهی کارآفرین بسیار نزدیک است.

وی از دکتر میرزاده خواست در توسعه رشته ها، به ظرفیت های بومی و مسائل منطقه ای توجه ویژه شود و سپس به مرز طولانی، معادن و اراضی خاص شهرستان خود اشاره و ابراز امیدواری کرد از این ظرفیت ها استفاده شود.

نماینده مردم تربت حیدریه: باید حضور ایت الله هاشمی رفسنجانی فراتر از دانشگاه آزاد اسلامی غنیمت شمرد

سعید باستانی نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور ایت الله هاشمی رفسنجانی را باید فراتر از دانشگاه آزاد اسلامی غنیمت شمرد، به برخی مشکلات شرق کشور ازجمله حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی و اشتغال اشاره و ابراز امیدواری کرد به این مسائل توجه بیشتری شود.

وی اظهار داشت: ارتباط دانشگاه با صنعت باید با در اختیار قرار دادن منابع برای تولید ثروت گره بخورد. با توجه به چابکی این دانشگاه که با حضور دکتر میرزاده چابک تر نیز شده است، دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در این زمینه در کشور پیشگام باشد.

باستانی با اشاره به شروع کیفی سازی در دانشگاه آزاد اسلامی توسط دکتر میرزاده و همکاران ایشان، ابراز امیدواری کرد این روند ادامه یابد و همچنین به پیشرفت های واحد تربت حیدریه و دستاوردهای دانش بنیان این واحد اشاره کرد و خواست با توجه به پتانسیل های موجود، پارک فناوری در این واحد تاسیس شود.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس: زحمات ایت الله هاشمی انکار ناپذیر است

دکتر ربیعی نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از آیت الله هاشمی رفسنجانی، ابراز امیدواری کرد مثل همیشه این سفر نیز دارای آثار مبارکی باشد.

وی به انکارناپذیر بودن زحمات ایت الله هاشمی اشاره کرد و دانشگاه آزاد اسلامی را مصداق باقیات صالحات ایشان دانست که باعث کاهش هزینه های دولتی، جلوگیری از فرار مغزها، تربیت چند نسل متخصص و... شد.

وی به ضعف ارتباطی دانشگاه های کشور با نیازهای واقعی کشور و عرصه کار اشاره و تاکید کرد دانشگاه آزاد اسلمی باید این گام بزرگ را بردارد و یک تحول عظیم در علوم کشور پدید آورد.

ربیعی در ادامه با توجه به توسعه تحصیلات تکمیلی توسط دانشگاه آزاد اسلامی، خواستار استخدام نیروهای بومی به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه شد. وی که خود از اعضای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی است، از زحمات معاون پارلمانی دانشگاه نیز قدردانی کرد.

در خواست نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی به ایجاد رشته کارشناسی ارشد

حاتمیان نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن خوشامدگویی به آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر میرزاده و هیات همراه، با تشکر از حفظ مرکز درگز در جلسه هیات امنا، از دکتر میرزاده خواست مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مدیریت و حسابداری در این مرکز تاسیس شود و مرکز درگز به زودی تبدیل به واحد شود.

وی به حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در درگز و تاسیس گمرک این شهرستان در دهه 70 نیز اشاره کرد و از ایشان مجدداً دعوت کرد در این شهرستان حضور یابند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی: دانشگاه ها باید به کارخانه تولید فکر تبدیل شود

دکتر بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سعه صدر آیت الله هاشمی رفسنجانی، ابراز امیدواری کرد دانشگاه ها به کارخانه تولید فکر تبدیل شوند. وی از دکتر میرزاده خواست با توجه به مشکلاتی که در خراسان وجود دارد و همینطور به دلیل ضعف زیرساخت ها در شهرستان های این استان، توجه ویژه ای به این استان معطوف دارند.

20101

کد خبر: 676195

وب گردی

وب گردی