نیروی انتظامی از طریق اینترپل از حکام آل سعودی شکایت کرد

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به فاجعه منا و شهادت ۵۰۰ نفر از حجاج ایرانی گفت: با هماهنگی وزارت امور خارجه، از طریق پلیس اینترپل شکایتی از حکام آل سعود تهیه و به کشور عربستان ارسال شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، سردار حسین اشتری در حاشیه برگزاری یادواره ۱۲۰۰ شهید یگان ویژه ناجا با محکوم کردن بی درایتی حکام آل سعود در برگزاری مراسم حج سال گذشته و کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر از حجاج ایرانی گفت: بر اساس منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری، در پلیس اینترپل شکایتی علیه حکام بی درایت آل سعود انجام شده و نیروی انتظامی با جدیت پیگیر روشن شدن ابعاد و واقعیت های حادثه منا است.

اشتری در ادامه با اشاره به اینکه گرامیداشت یاد شهدای یگان ویژه در ۸ استان کشور برگزار می شود، افزود: یگان ویژه همواره در مهمترین مسئولیت ها و برنامه های انتظامی و امنیتی در کشور چه در داخل و چه در مرزها خوش درخشیده و همواره کارنامه درخشانی را به نمایش گذاشته است.

او به برگزاری مراسم اربعین و امنیت برگزاری این پیاده روی عظیم اشاره کرد و افزود: در طول ۳ سال گذشته امنیت برگزاری مراسم اربعین بر عهده نیروهای یگان ویژه بوده و خوشبختانه این یگان در انجام این مسئولیت ها درخشیده است.

اشتری ادامه داد: از مدت ها پیش انجام برنامه های اربعین حسینی بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده و از این رو بارها از مدت ها پیش فرماندهان رده های مختلف با حضور در مرزهای سه گانه در استان ایلام و خوزستان زیرساختهای اولیه را مورد ارزیابی قرار داده اند و مقرر شده که زیرساختها انجام شود تا اربعین امسال در نهایت امنیت و آرامش برای مردم عزیز برگزار شود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه از عبور افرادی که فاقد مدارک شناسایی معتبر و ویزا هستند در مرزها جلوگیری به عمل خواهد آمد گفت: به شهروندانی که قصد شرکت در راهپیمایی اربعین را دارند توصیه می کنم حتماً در کاروان های حج و زیارت ثبت نام کرده و قبل از خروج از مرز، مدارک شناسایی معتبر اعم از ویزا و پاسپورت را در اختیار همراه داشته باشند.

اشتری ادامه داد: قطعاً زیرساختهای موجود کفایت نمی کند و احتیاج داریم که تجهیزات و زیرساختها را در مرزهای غربی تقویت کنیم. از این رو، امیدواریم همانند سالهای گذشته شهروندان با همکاری خود ما را در اجرای این برنامه یاری کنند.

۱۰۵۱۰۵

کد خبر: 676206

وب گردی

وب گردی