گلایه وزیر بهداشت از انتقادات نادرست برخی ها از دولت یازدهم در فاجعه منا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن گلایه از بی تقوایی و انتقادات نادرست برخی ها از دولت یازدهم در فاجعه سال گذشته مکه و منا گفت: دولت تدبیر و امید به وظایف خود در قبال جان باختگان مکه و منا به درستی عمل کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر حسن هاشمی در سفر عصر روز گذشته خود به شاهرود گفت: پیکر مطهر شهدای فاجعه منا با پیگیری و تدبیر دولت به کشور بازگردانده شدند.

او از فاجعه منا به عنوان دلیلی روشن بر بی کفایتی آل سعود در مدیریت بزرگترین رویداد جهان اسلام نام برد و افزود: خون شهدای این فاجعه گریبان سعودی ها را خواهد گرفت و حاکمان آل سعود روزی تاوان این جنایت خود را خواهند داد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه لکه ننگ فاجعه منا از دامان آل سعود پاک شدنی نیست اضافه کرد: وقوع دو فاجعه در فاصله زمانی کوتاهی نشان می دهد که خاندان آل سعود لیاقت مدیریت حج ابراهیمی به عنوان بزرگترین رویداد جهان اسلام را ندارند.

هاشمی، با بیان اینکه حاکمان سعودی شایسته القابی همچون خادمین شریفین نیستند تاکید کرد: جهان اسلام برای مدیریت حج باید چاره ای بیاندیشد.

او با بیان اینکه عربستان در حفاظت از میهمانان خدا به وظیفه خود عمل نکرد گفت: از همین رو همان گونه که خداوند وعده داده، آل سعود تاوان و تقاص این بی توجهی به حجاج و میهمانان خداوند را خواهد داد.

وزیر بهداشت با اشاره به عدم بازگرداندن پیکر برخی جان باختگان ایرانی این فاجعه، افزود: سال گذشته بعد از وقوع این فاجعه دولت تدبیر و امید با دستور رئیس جمهور پیگیری های بسیار زیادی کرد که در نهایت این پیگیری ها به بازگرداندن پیکر مطهر اکثریت قریب به اتفاق شهدا انجامید.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به دفن پیکر تعداد قلیلی از جان باختگان ایرانی در مکه و مدینه گقت: دفن پیکر مطهر این جان باختگان در مکه مکرمه و مدینه منوره به خواست خانواده های خود آنان بوده است.

او با اشاره به اینکه کلیه نهادهای مسئول در کشور به وظایف قانونی خود در قبال شهدای مکه و منا عمل کردند گفت: همین وظیفه شناسی و عملکرد مسئولانه بوده که به بازگشت پیکر مطهر شهدا انجامید.

وی در بخشی دیگر از سخنانش از دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به عنوان یکی از موفق ترین دانشگاه های این وزارتخانه نام برد و گفت: علوم پزشکی شاهرود منشاء خدمات خوبی در شاهرود و دیگر شهرهای تحت پوشش این دانشگاه شده است.

وزیر بهداشت، از تلاش این وزارتخانه برای اجرایی شدن پروژه های حوزه سلامت خبر داد و افزود: مرکز درمانی سرطان و قلب و عروق شاهرود از پروژه هایی است که بر اجرایی شدن آنها تاکید داریم.

او با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی تواند همه مشکلات را مرتفع کند ادامه داد: در این بخش باید از ظرفیت های مردمی ،بخش خصوصی و خیرین سلامت به بهترین نحو استفاده کرد.

او با بیان اینکه خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت کم نظیر بوده است افزود: سلامت مردم از اولویت های مهم در این دولت بوده است.

20106

کد خبر: 676287

وب گردی

وب گردی