حراست از محوطه باستانی کوه صفه در مقابل سازه‌های گردشگری

یک عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهدید محوطه باستانی کوه صفه توسط سازه‌های گردشگری بر لزوم حفظ و حراست از این محوطه باستانی تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، یوناتن بت کلیا، دراین باره گفت: فرهنگ یک مملکت به تاریخ آن است نه مدرن شدن و به روز شدن آن و این که ما بخواهیم برای سوار شدن عده‌ای در تلکابین آثار فرهنگی را از بین ببریم بزرگترین کم‌لطفی از سوی مسئولین است.

او افزود: اصفهان جزو میراث فرهنگی غنی کشور است و هر آن‌چه در اصفهان است، از سوی میراث فرهنگی ثبت شده و ما باید برای ثبت آن در میراث جهانی نیز تلاش کنیم؛ چراکه اصفهان مرکز میراث ایران است.

او با بیان این‌که «از بین بردن حتی یک اثر باستانی تضعیف و نابودی فرهنگ کشور است»، تاکید کرد: ما باید فرهنگ، تاریخ و تمدن کشور را حفظ و حراست کنیم و من امیدوارم مدیران اجرائی شهری نیز توجه بیشتری به این مسائل نشان دهند و همه نهادها برای کمک به محیط زیست بسیج شوند.

این عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست با بیان این‌که «در این رابطه با رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس نیز گفت‌گو خواهد کرد»، افزود: اگر لازم باشد ما از دولت درخواست می‌کنیم لایحه‌ای در این رابطه ارائه کند تا دست میراث فرهنگی باز باشد و بتواند جلوی آسیب زدن به این محوطه باستانی و موارد مشابه را بگیرد و در غیر این صورت نیز مجلس آمادگی دارد طرحی را در این رابطه ارائه کند.

20106

کد خبر: 676295

وب گردی

وب گردی