عربستان مالک بیت الله الحرام نیست/95 درصدشهدای منا اهل سنت هستند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: عربستان مالک بیت الله الحرام نیست و این حق شرعی همه مسلمانان جهان است که حج را برگزار کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران سعید اوحدی با اشاره به اینکه 95درصد شهدای منا اهل سنت هستند، گفت: با توجه به اینکه تمام کشورهای اسلامی برگزار کننده مراسم حج هستند،باید چاره اندیشی داشته باشند چرا که عربستان به هیچ وجه متولی بیت الله الحرام و مالک مسجد النبی نیست و این حق شرعی مسلمانان جهان است که به عنوان مهمان خدا در خانه خدا حضور یابند.

او در ادامه افزود: بیش از 7 هزار زائر از 39 کشور جهان در فاجعه منا به شهادت رسیدند و این نکته قابل تأمل است که چرا تا کنون هیچ کدام از سازمان های حقوق بشر قدمی برنداشته اند و اگر عربستان ریگی در کفش ندارد چرا از تشکیل کمیته حقیقت یاب خودداری می کند.

سخنگوی ستاد بزرگداشت شهدای منا دیدار خانواده های شهدای منا با رهبر انقلاب را نقطه اوج برنامه های ستاد بزرگداشت شهدای منا عنوان کرد و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، پیگیری ها برای احقاق حقوق شهدا در داخل و خارج از کشور باید به طور جدی ادامه یابد ضمن اینکه در جهان اسلام، برگزاری حج باید با همفکری کشورهای اسلامی برگزار شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به دیگر برنامه های این ستاد گفت: با توجه به اینکه استان گیلان 35شهید در حادثه منا دارد، فردا یادواره ای به همین منظور در شهر رشت برگزار می شود.

او گفت: همچنین روز یکشنبه مراسم باشکوه دعای عرفه در تمام مصلی های کشور برگزار می شود و نیز در تهران در مصلی امام خمینی (ره) با حضور خانواده های شهدا و با سخنرانی حجت الاسلام قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار خواهد شد.

اوحدی گفت: مراسم دعای عرفه در مصلی تهران از ساعت 15 بعدازظهر آغاز می شود و درهای مصلی از ساعت 14 به روی شهروندان باز است ضمن اینکه در کنار مراسم عرفه مردم فریاد استکبار و انزجار از آل سعود سر خواهند داد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: استان گلستان در فاجعه منا 49 شهید دارد که از این تعداد 48تن اهل سنت هستند، از این رو یادوآره ای را روز دوشنبه در گنبد کاووس برگزار و نماز بزرگ عید قربان را برپا خواهیم کرد.

105105

کد خبر: 676380

وب گردی

وب گردی