افتتاح مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند در لاهه با حضور معاون رئیس جمهور

مرکز تجاری وفرهنگی ایران و هلند (INTCC) که توسط بخش خصوصی تاسیس شده با حضور مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ،در شهر لاهه افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز در این مراسم دکتر علیرضا جهانگیری سفیر کشورمان در هلند، فرهاد شریف معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی ایران، مقامات اقتصادی و نمایندگان وزارت امور خارجه هلند، تعدادی از سفرای کشورهای مختلف در لاهه و تجار ایرانی و هلندی و هنرمندان و اصحاب فرهنگ از دو کشور حضور داشتند .
معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سخنرانی خود با اشاره به شرایط ایجاد شده پس از توافق هسته ای تاکید کرد:دولت جمهوری اسلامی ایران بر آن است تا با فعال نمودن صاحبان تجارت و صنعت و نیز فعالان عرصه های فرهنگی، روابط افتصادی و تجاری و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و هلند را بهبود بخشیده و به دور از مناقشات و جنجال های سیاسی کشورهائی که منافع خود را در تحریم جمهوری اسلامی ایران می بینند، زمینه رشد و شکوفائی هرچه بیشتر روابط فرهنگی و اقتصادی ایران و اتحادیه اروپا و به ویژه ایران و هلند را رقم بزند.


مسعود سلطانی فر اضافه کرد :دو کشور ایران و هلند از دیرباز روابط حسنه ای داشته اند و هم اکنون نیز هیچ محدودیتی در توسعه همکاریهای سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی خود ندارند . ما براین باوریم که گشایش مرکز تجاری – فرهنگی ایران و هلند گام بزرگی در این راستا محسوب شده و می تواند ابتکار عملی برای همکاریهای آتی با کشور هلند و نیز سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد.

او همچنین ابراز امیدواری نمود با سفر خود به هلند زمینه همکاریهای بیشتر میان دو کشور در زمینه های اقتصادی ،گردشگری و صنایع دستی فراهم شود.
دکتر علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به روابط بازرگانی و فرهنگی ایران و هلند که از سالهای طولانی قبل وجود داشته و ریشه در تاریخ دارد و تجارب ارزشمندی که طرفین در این رابطه دارند گفت: بخش خصوصی با اقداماتی نظیر ایجاد مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند میتواند از این تجارب برای افزایش فعالیتها و معرفی ظرفیتهای و توانائیهای دو ملت استفاده کند.


سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت:رویکرد دولت یازدهم ایجاد زمینه های لازم برای همه بخشها جهت توسعه اقتصادی با استفاده از تعاملات خارجی است.

او افزود :براین اساس شرکتهای هلندی و اروپائی پس از این فضای جدید در جهت سرمایه گذاری در ایران در حال فعالیت هستند و صنعت توریسم یکی از مهمترین حوزه هائی است که نیازمند توجه بیشتر از سوی بخش خصوصی است.
دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به نقش و اهمیت ارتباطات بین بانکی در سرمایه گذاری و تجارت بین دو کشور ،برلزوم همکاری نزدیکتر بانکهای دو کشور تاکید کرد.


در این مراسم همچنین رئیس مرکز توسعه تجارت هلند ،سفیر اسبق هلند در جمهوری اسلامی ایران و معاون بین الملل اتاق بازرگانی ایران نیز سخنانی ایراد کرد.
گفتنی است مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند که از سوی بخش خصوصی تاسیس شده ، اولین مرکز از این نوع در اروپا است وبرنامه عرضه محصولات و تولیدات کشورمان شامل صنایع دستی ، مبلمان ،فرش، سفال و سایرمحصولات تولیدی ایرانی در هلند و فراهم اوردن زمینه ارتباط تنگاتنگ میان تجار و فعالان عرصه فرهنگ را دنبال کرد.

105105

کد خبر: 676429

وب گردی

وب گردی