نقش موثر جهاد دانشگاهی در فعالیتهای قرآنی

‌معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری از جهاد دانشگاهی به عنوان پیشکسوت فعالیتهای قرآنی در سی و یکمین جشنواره قرآنی دانشجویان کشور در زاهدان تجلیل کرد.

‌به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر سید ضیاء هاشمی از جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی در عرصه توسعه مسائل فرهنگی، معارفی و علمی در سطح دانشگاه‌ها یاد کرد و گفت: جهاد دانشگاهی در سالهای اخیر نقش مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ و برنامه‌های قرآنی در کشور داشته است.

هاشمی افزود: فعالیت‌های قرآنی این نهاد قوت قلبی برای دانشجویان علاقمند به مسائل قرآنی در دانشگاه ها بوده است.

او گفت: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای فعال و پویا است که در زمینه فعالیتهای فرهنگی و قرآنی بسیار پرتلاش ظاهر شده و در این جشنواره نیز حضور ثمربخش داشته است.

او گفت: توجه به زیبایی‌های ظاهری قرآن نیز ارزشمند است اما قرآن کتاب سعادت است و بدون تدبر در آن سعادت حاصل نخواهد شد.نباید توجه به ظواهر ما را از محتوا و باطن قرآن کریم غافل سازد.

هاشمی ادامه داد: توجه به زیبایی‌های ظاهری قرآن نیز ارزشمند است اما قرآن کتاب سعادت است و بدون تدبر در آن سعادت حاصل نخواهد شد.نباید توجه به ظواهر ما را از محتوا و باطن قرآن کریم غافل سازد.

او گفت: ما به برکت قرآن به همه رسول و کتب الهی ایمان داریم و به همه مسلمانان واقعی حسّ اخوت داریم. ما نمی توانیم پیرو قرآن و اهل بیت باشیم و دچار افراط و تفریط بشویم چرا که این افراط و تفریط ما را از دین خارج می کند.

او افزود: علم نباید در خدمت علم باشد بلکه علم باید نافع باشد. هنر و فرهنگ هم همین طور است. کار فرهنگی برای رسیدن به یک زندگی بهتر و دستیابی به سعادت دنیا و آخرت است.

بر اساس این گزارش، سی و یکمین جشنواره قرآنی دانشجویان کشور با حضور ٣٦١ دانشجو از دانشگاههای وابسته به وزارت علوم در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان به همت معاونت فرهنگی ،اجتماعی دانشگاه و با همکاری جهاد دانشگاهی، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه و سایر دستگاههای فرهنگی استان و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، دکتر سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی ،اجتماعی وزارت متبوع و جمعی از اساتید و دانشجویان آغاز شد.

این جشنواره از هفدهم تا نوزدهم شهریور ماه ادامه خواهد داشت و متسابقین در رشته های مختلف قرآنی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

20103

کد خبر: 676465

وب گردی

وب گردی