یک میلیون و 100 هزار زن مجرد  تنها  زندگی می کنند/وجود2  میلیون و500  هزار زن سرپرست خانوار

در چند سال اخیر کارشناسان مسائل اجتماعی نسبت به زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی هشدار داده اند. زنان جامعه ما در مقایسه با گذشته بیش از پیش در معرض طلاق، اعتیاد، عدم وجود شرایط مناسب در اشتغال، افزایش سن ازدواج و... قرار دارند که هر یک از این عوامل می‌تواند آنها را از ادامه زندگی در کنار خانواده محروم کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه آرمان امروز این در حالی است که چندی پیش علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنان مجرد و بیوه را که تنها زندگی می‌کنند معضل آینده ایران خواند. اگر امروز در جامعه تعداد زنان تنها رو به افزایش است، به دلیل عدم شناخت مسئولان از نیازهای زن امروز است. این زن باسوادتر شده، دیدگاه‌ها و آرزوهایش هم تغییر کرده است. از سوی دیگر بازار کار هم نسبت به گذشته تغییرات اساسی کرده است و بیکاری آشکار زنان به بیکاری پنهان آنها تغییر یافته است. مشکلات زنان همچون معادله چند مجهولی می ماند و یکی از ابعاد حل آن نیز رسیدگی به شرایط اقتصادی جامعه است.

آمارها نشان می‌دهد با توجه به تغییرات فرهنگی میزان تجرد زنان بالا رفته است و در آینده با زنان سالمند مجرد زیادی روبه رو خواهیم بود. به دلیل مسائل متعدد با پدیده دختران بازمانده از ازدواج مواجه هستیم که این موضوع نیز بر مشکلات دختران افزوده است و باید این موضوع از سوی مسئولان ذیربط پیگیری شود. از سوی دیگر بسیاری از دختران به دلیل نبود فرصت‌های اشتغال تنها راه پیش رویشان ادامه تحصیل است و باید قدرت مواجهه با سرخوردگی ناشی از پاسخ ندادن به انتظارات آنها را یافت و به آن پاسخ داد.

به تازگی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از وجود دو میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانواده و بیش از یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر زن مجرد که جدا زندگی می‌کنند در کشور خبر داده است.

سلمان خدادادی گفت: یکی از موضوعات مطرح در جامعه که مقام معظم رهبری نیز حساسیت ویژه‌ای را نسبت به آن نشان داده‌اند و شخصا پیگیر هستند مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بوده که امروزه جامعه به آن مبتلا است. او به تاکیدات رهبر انقلاب در این زمینه اشاره کرد و افزود: ما در موضوعات و آسیب‌های اجتماعی ۲۰ سال عقب هستیم و رفع این معضل و مشکلات با کار عادی ممکن نیست و همه موظف هستند شرعا و قانونا کار فوق‌العاده‌ای انجام بدهند. به گزارش مهر، نماینده مردم ملکان در مجلس افزود: امروزه واقعیت جامعه ما به این‌گونه است که بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زن سرپرست خانواده در کشور داریم و بیش از یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر خانم مجردی که جدا زندگی می‌کند وجود دارد.

105105

کد خبر: 676617

وب گردی

وب گردی