۳ گیگ رم روی آیفون ۷ پلاس تأیید  شد

 اپل برخلاف اندرویدسازان علاقه‌ای به انتشار برخی جزییات سخت‌افزاری خود مانند میزان رم/حافظه موقت و یا باتری ندارد، اما در تازه‌ترین سرتیفیکیشن صادرشده از سوی رگولاتور چینی TENNA می‌توان فهمید آیفون 7 پلاس 3 گیگ رم دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرآنلاین، پیش‌تر شایعه شده بود که میزان رم روی آیفون 5.5 اینچی در مقایسه با مدل سال قبل 50 درصد افزایش دارد و این در حالی است که سازندگان اندرویدی به‌سوی عرضه گوشی با 6 گیگ رَم رفته‌اند اما واقعاً چرا اپل دنبال افزایش رم روی گوشی‌های خود نیست و آیفون 7 را با 2 گیگ رم و آیفون 7 پلاس را با 3 گیگ رم ساخته است؟

درواقع اپل به دلیل بهینه‌سازی نرم‌افزاری و هسته تعریف‌شده برای آی او اس دلیلی برای افزایش افسارگسیخته رم روی گوشی‌های خود نمی‌بیند و اپ ها با 2 گیگ هم جواب می‌دهند اما گوشی‌های اندرویدی با 2 گیگ رم هنگ کرده و هنگام گیم بازی لَگ می‌زنند.

از سوی دیگر باتری خوری مشکل عمده ایجادشده توسط رم بالاست که نمونه واضح و مبرهن آن، وان پلاس 3 است که سازنده چینی مجبور شده تا فقط درنهایت 4 گیگ رم را اشغال کندو همین 4 گیگ نیز باعث باتری خوری سریع هنگام استفاده از LTE شده است. (سامسونگ با دیدن مشکل وان پلاس 3 میزان رم روی نوت 7 را از 6 به 4 کاهش داد)

بنابراین اپل قبل از افزایش بی‌مورد و غیر فنی رم، به فکر باتری نیز بوده و دلیلی برای افزایش رم درحالی‌که سیستم‌عامل به‌راحتی با 2 گیگ کار می‌کند، ندیده است.

اما در مورد آیفون 7 پلاس به دلیل باتری بزرگ‌تر در مقایسه با آیفون 7 و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر برای گیم های سنگین و پردازش بالا 3 گیگ رم را تعبیه کرده است.

تراشه A10 Fusion با 4 هسته ساخته‌شده که دو هسته برای کار با اپ های سبک تعریف‌شده و 2 هسته دیگر نیز برای رندر کردن اپ های سنگین طراحی‌شده است و جالب اینجاست که در بنچمارک Geekbench در حالت تک هسته 3233 امتیاز و در حالت دو هسته نیز 5363 امتیاز به‌دست آورده است که نشان می‌دهد سریع‌ترین پردازنده را با تراشه گرافیکی 6 هسته‌ای به خوبی مدیریت می‌کند.

20103

کد خبر: 676681

وب گردی

وب گردی