رشد صادرات از طریق انبارهای تحت کلید بورس کالا

براساس تفاهم صورت گرفته میان منطقه آزاد اروند و بورس کالای ایران، در آینده ای نزدیک انبارها و سوله هایی در اروند، به منظور صادرات کالاها در اختیار بورس کالا قرار خواهد گرفت که پس از آن، شاهد افزایش صادرات از این منطقه خواهیم بود.

به گزارش ایسکانیوز وبه نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند، با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های موجود در منطقه آزاد اروند، پس از اخذ مجوز بورس انرژی، مجوز لازم جهت معاملات در بورس کالا نیز صادر شد.

محمدرضا معتمدی، معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای منطقه آزاد اروند، از راه اندازی معاملات بورس کالا در تالار بورس اروند خبر داد.

وی در این خصوص افزود: پس از راه اندازی تالار بورس اروند،در خرداد ماه سال جاری، این سازمان، رایزنی های خود را جهت اخذ مجوز بورس کالا آغاز نمود که در این راستا، مدیران بورس کالا با سفر به منطقه، از پتانسیل ها و ظرفیت های اروند و تالار راه اندازی شده، بازدید نمودند.

با بررسی های صورت گرفته، در نهایت، در تاریخ ۲۷ مرداد ماه امسال، مجوز بورس کالا به منظور معاملات کالا در تالار بورس اروند، برای شرکت کارگزاری آگاه صادر گردید.

معتمدی عنوان کرد: با توجه به قابلیت های برخی از کالاهای مهم مانند کالاهای پتروشیمی و تولیدات کشاورزی و دامی در منطقه آزاد اروند، می توانیم این منطقه را برای برخی کالاها را که در بورس کالا معامله می شود، به یک مرکزی از بورس کالای کشور، تبدیل کنیم.

علاوه بر آن، با توجه به تفاهم صورت گرفته در آینده ای نزدیک، انبارها و سوله هایی در اروند، به منظور صادرات کالای بورسی در اختیار بورس کالا، قرار خواهد گرفت که پس از آن، شاهد افزایش صادرات از این منطقه خواهیم بود.

605/602

کد خبر: 676684

وب گردی

وب گردی