افزایش ۱۰ برابری خودکشی طی ۴ سال به دلیل تشدید بحران در افغانستان

وزارت بهداشت افغانستان در روز جهانی «پیشگیری از خودکشی»، اعلام کرد که به دلیل افزایش ناامنی و بحران در افغانستان تعداد پرونده‌های اقدام به خودکشی از ۱۲۰۵ مورد در سال ۲۰۱۲ به ۱۰ هزار مورد در سال ۲۰۱۶ میلادی افزایش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، مقامات وزارت بهداشت افغانستان در روز جهانی «پیشگیری از خودکشی»، اعلام کردند که در چهار سال اخیر تلاش‌ها برای خودکشی در افغانستان بسیار افزایش یافته است.

به گزارش وزارت بهداشت افغانستان، حدود 10هزار پرونده اقدام به خودکشی در این کشور در سال جاری ثبت شده است.

این در حالی است که این آمار در سال 2012 میلادی 1205 مورد بوده است.

در گزارش آمده است که بیش از 90درصد کسانی را که اقدام به خودکشی کردند، زنان تشکیل می‌دهند.

وزارت بهداشت افغانستان افزود: بیشتر موارد خودکشی ثبت شده بین سنین 15 تا 29 سال بوده است.

تنها در 6 ماه گذشته در ولایت هرات بیش از 600 مورد اقدام به خودکشی ثبت شده است و به گفته مقامات بیمارستانی در هرات، 500 مورد اقدام برای خودکشی در بیمارستانها به ثبت رسیده که فقط جان 20 نفر از آنها نجات داده شده است.

«محمد رفیق شهیر» رئیس شورای پزشکان متخصص هرات به بی.بی.سی پشتو، در خصوص علل خودکشی در این ولایت و افغانستان گفت که جنگ 40 ساله در افغانستان، مشکلات اقتصادی، بیکاری و فقر از جمله عوامل اصلی خودکشی است که با به تصویر کشیده شدن زندگی‌های مرفه در تلویزیون تشدید می‌شود.

براساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی، سالانه 800هزار نفر در جهان خودکشی می‌کنند که براساس این آمارها، در هر 40 ثانیه یک نفر به زندگی خود خاتمه می‌دهد.

303300

کد خبر: 676690

وب گردی

وب گردی