توسعه متوازن پتروشیمی سبب ایجاد ارزش افزوده می شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه توسعه متوازن صنایع بالادستی تکمیلی صنایع پتروشیمی سبب ایجاد زنجیره ارزش می شود گفت: اشتغال زایی زیادی در این بخش به ویژه با ساخت شهرکهای پتروشیمی ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز از شانا، علی گلمرادی، افزود: یکی از ظرفیت های نسبی جنوب کشور صنایع پتروشیمی است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم با بیان این که منطقه ماهشهر از هاب های حوزه پتروشیمی است، تصریح کرد: همجواری با آب های آزاد، دسترسی به خوراک و سوخت گاز و مایع، وجود امکانات زیر بنایی و نیروی انسانی ماهر و متخصص، توان بالقوه ای برای توسعه روز افزون صنایع پتروشیمی داده است.

وی با بیان این که رشد و توسعه صنایع پتروشیمی باید متوازن باشد، افزود: توسعه همگن صنایع بالادستی با پایین دستی (تکمیلی) سبب ایجاد زنجیره ارزش می شود؛ از این رو، اشتغال زایی زیادی در این بخش به ویژه با ساخت شهرک های پتروشیمی ایجاد خواهد کرد.

گل مرادی با دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی منطقه ویژه خاطر نشان کرد: مزیت های این منطقه افزون بر مشوق هایی بوده که در قانون بودجه برای توسعه صنایع پتروشیمی و مناطق کمتر برخودار پیش بینی شده است.

عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: همان طور که برای سرمایه گذاری و رشد توسعه منطقه تاکید و تلاش داریم، بر لزوم رعایت مسائل آمایش سرزمین و زیست محیط نیز اهتمام خواهیم داشت.

گل مرادی گفت: توجه سرمایه گذاران را به ساخت شهرک های پتروشیمی در منطقه معطوف می کنیم چراکه سرمایه گذاران نفع خوبی از این فعالیت خواهند برد و سبب رشد بیشتر منطقه نیز می شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: باید تلاش کرد محصولات پتروشیمی در حلقه آخر صادر شود و از صادرات مواد تاحدودی خام و خام جلوگیری کرد زیرا ارزش صادرات محصولات نهایی و تکمیلی چند و گاهی ۱۰ برابر مواد خام است.

402/602

کد خبر: 676769

وب گردی

وب گردی