رئیس و اعضای فراکسیون ورزش حاضر در دهکده پارالمپیک ریو با مدیران ورزشی کشورمان و همچنین رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در مقر کمیته بین المللی در ریو دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، در دیدار رئیس و اعضای فراکسیون ورزش حاضر با رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در مقر کمیته بین المللی که با حضور سیده فاطمه ذوالقدر و طیبه سیاوشی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، محمدرضا تابش رئیس فراکسیون ورزش، خسروی وفا رییس کمیته پارالمپیک ایران و احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان انجام شد؛ فیلیپ کرون، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک ، ضمن خوشامدگویی به هیات کشورمان از اینکه با نمایندگان و مسئولین وزارت ورزش و جوانان کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرده است اظهار خرسندی کرد و آمادگی خود را برای شنیدن نقطه نظرات و همچنین کمک به کمیته ملی پارالمپیک ایران اعلام کرد.

کرون از ملاقات با نمایندگان مجلس و ریاست فراکسیون ورزش و رئیس و دبیر کمیته ورزش کشورمان ابراز خرسندی کرد و استقلال کمیته ملی پارالمپیک کشورمان از از کمیته ملی المپیک را حائز اهمیت دانست.

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک همچنین از دعوت برای حضور در ایران استقبال کرد و افزود: در اولین فرصت به جمهوری اسلامی ایران سفر می کنم.

محمدرضا تابش نیز به برنامه ریزی منسجم و مناسب در برگزاری مسابقات اشاره و اظهار کرد: با توجه به گذشت کمتر از سه ماه از آغاز مجلس ایران، کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش، مجلس شورای اسلامی موفق شد پس از سال‌ها، کمیته ملی پارالمپیک را از کمیته ملی المپیک جدا کند.

رییس فراکسیون ورزش مجلس افزود: این اقدام مهم بیانگر توجه ویژه مسئولین ایران، نمایندگان مجلس و مقام معظم رهبری به ورزش معلولان و جانبازان است. در ایران از لحاظ ساختار و تشکیلات گام های موثر خود را برداشتیم و حالا انتظار داریم شما نیز در عرصه بین‌المللی به ارتقای ورزش معلولین و جانبازان ایران کمک کنید.

طیبه سیاوشی، رئیس کمیته زن، ورزش و خانواده کمیسیون فرهنگی مجلس هم گفت: از آنجا که کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک جدا و کمیته ملی پارالمپیک ارتقاء ساختار یافت، نه تنها برای ورزش قهرمانی معلولان بلکه برای ورزش همگانی معلولان به ویژه ورزش معولان زنان در کشورمان اقدام خواهیم کرد . تحقق این موضوع علاوه بر نیاز به فرهنگ سازی، بهره مندی از تجربیات بین‌المللی را طلب می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر ضرورت تقویت ورزش قهرمانی از مسئولین کمیته بین المللی پارالمپیک خواست تا به ورزشکاران معلول ایرانی به ویژه بانوان ایرانی توجه جدی نمایند.

سیده فاطمه ذوالقدر، عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی و دبیر کمیته ورزش نیز گفت: با توجه به مدال آوری بانوان کشورمان در المپیک و پارالمپیک، تلاش مجلس دهم به ویژه کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش بر تثبیت شغلی معلولان مدال آور است. نه تنها باید به فکر تثبیت شغلی این عزیزان باشیم، بلکه لازم است امتیازات ویژه‌ای نیز برای آنان در نظر گرفت.

دبیر کمیته ورزش ادامه داد: تبادل تجربیات و اطلاعات با کمیته بین‌المللی پارالمپیک و کشورهای دیگر در این زمینه می‌تواند ضمن تشریک مساعی، موجب ارتقاء جایگاه ورزشکاران معلول و جانباز شود.

خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک کشورمان نیز با اشاره به منظم برگزار شدن مسابقات پارالمپیک در مقایسه با بازی های المپیک، اقدام شجاعانه فلیپ کرون، در رابطه با موضوع تیم پارالمپیک کشور روسیه را قابل تمجید دانست.

احمدی، معاون وزیر ورزش و جوانان نیز در این دیدار ضمن دعوت از کرون برای حضور در ایران ابراز امیدواری کرد: پارالمپیک ریو بتواند رویدادی موفق باشد.

احمدی با تأکید بر حمایت‌های رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک اظهار داشت: این حمایت‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی بر پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

به گزارش ایسنا، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی همچنین در دیدار با مدیران ورزشی حاضر در دهکده پارالمپیک ریو، ضمن تقدیر از اقدام تشویقی وزارت ورزش در اعزام برخی از مدیران کل استانهایی که ورزشکار به ریو فرستاده‌اند، گفت: امیدوارم مدیران ورزشی از این موقعیت برای کسب تجربه و به کار بستن آن در جهت ارتقای ورزش کشور استفاده کنند.

تابش سپس به تشریح برنامه های فراکسیون ورزش پرداخت و حضار خواست نظرات تخصصی خود را برای رفع خلاء های قانونی و تصویب قوانین کارآمد متناسب با انتظارات جامعه و تحولات جهانی در عرصه علم و تکنولوژی به این فراکسیون اعلام کنند.

نماینده مردم اردکان در مجلس ابراز امیدواری کرد: ورزش کشور با توجه به مصوباتی که در کمیسیونهای فرهنگی، برنامه و بودجه، اقتصادی و اجتماعی به تصویب رسیده و با عنایت به تاکید رییس مجلس در مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیک، بتواند در قانون برنامه ششم ازجایگاه مناسبی برخوردار شود.

در این دیدار مدیران ورزشی نیز به بیان نقطه نظرات خود خویش پرداختند و خواستار حمایت موثرتر از ورزش قهرمانی، تامین منابع مالی مکفی برای حمایت از ورزشکاران مدال آور، اتمام پروژه های ورزشی، بها دادن به نقش علم و تجربه و پژوهش در ارتقای ورزش و تسهیل مشارکت خیرین دراحداث پروژه های ورزشی و واگذاریها به نحوی که دسترسی مردم به امکانات ورزشی محدود نشود، گردیدند.

در آخرین روز حضور هیات نمایندگی مجلس در ریو دوژانیروی برزیل نمایندگان در محل مسابقات والیبال نشسته بانوان و بسکتبال و فوتبال ۷ نفره حضور یافتند و ضمن تماشای مسابقات، با ورزشکاران و مربیان و دست‌اندرکاران ورزش به گفت‌وگو پرداختند.

نمایندگان ‌مجلس شورای اسلامی پس از چهار روز حضور در برزیل و انجام دیدارها، بازدیدها و ملاقاتهای مختلف با مسئولان ورزشی در ساعات پایانی شنبه شب ریو را به مقصد تهران ترک کردند.

206/201

کد خبر: 676825

وب گردی

وب گردی