سخنران پیش از خطبه های نماز عید قربان: مدیریت کعبه به شورایی از جهان اسلام منتقل شود

دبیر مقاومت اسلامی حرکة النجباء عراق گفت: همانطور که باید تلاش کنیم تا فلسطین را از دست رژیم صهیونیستی نجات دهیم باید مدیریت کعبه را از دست رژیم وهابی سعودی خارج کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا حجت الاسلام والمسلمین شیخ اکرم الکعبی در پیش خطبه مراسم نماز عید سعید قربان که در دانشگاه تهران برگزار شد، با تبریک عید سعید قربان اظهار کرد: بدرستی که مومنان کسانی هستند که به پیامبر(ص) و خداوندش ایمان آوردند و با اموال و جان خود در راه خدا جهاد کردند و پا پس نکشیدند قطعا آن‌ها از صادقین هستند.

وی با بیان این‌که «ما به حضرت مهدی (عج) و نائب بر حق او، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمانان جهان حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای این عید سعید قربان را تبریک عرض می‌کنیم.» یادآور شد: خداوند این عید سعید را بشارتی برای حجاج بیت الله الحرام قرار داد ولی متاسفانه بیت‌الله به اشغال رژیم جاهل سعودی درآمده است؛ از طرفی قدس عزیز همچنان در اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد. رژیم صهیونیستی چهره دیگر آل سعود است و هر دو رژیم دوروی یک سکه هستند. این رژیم وهابی به دستور و به حمایت رژیم اشغالگر انگلیس ایجاد شده است. این رژیم حکومت و دولت خود را براساس کشتار، ظلم و زیر پا گذاشتن تمامی مقدسات اسلامی بویژه در بقیع نهاده است.

وی با اشاره به ضرورت مدیرت کعبه توسط جهان اسلام گفت: حالا که این رژیم مانع از حضور حجاج در کعبه شریف و عزیز شده است باید کعبه از مدیریت و اداره این رژیم آزاد گردد و اداره آن به شورایی از کشورهای اسلامی منتقل گردد. همانطور که وظیفه ما آزادسازی فلسطین از دست رژیم غاصب صهیونیستی است باید تلاش کنیم تا این دو قبله را به مسلمانان جهان بازگردانیم، تا جهان اسلام همیشه سرافراز بماند.

دبیر مقاومت اسلامی حرکة النجباء عراق گفت: ای ملت عزیز اسلام امروز این افتخاری بزرگ برای ماست که در کنار شما باشیم، در کنار کسانی که سخنان حقی را به فریاد در آورند و در کنار کسانی بایستیم که در راه حقیقت با شجاعت و صبر و کرامت جهاد نمودند.

وی با اشاره به ماندگاری مبارزات اسلامی علیه ظلم در تاریخ جهان گفت: ملت‌های مبارز اسلامی دیوارهای بزرگی را علیه هرگونه ظلم و سرکشی ایجاد کردند در این راه هم قربانیان زیادی دادند. یکی از این ملت‌های مسلمان، ملت مجاهد ایران با رهبری حکیمانه آن بوده است.

وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش در ارتباط با تاثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام تصریح کرد: بدرستی که در طول تاریخ بشریت انقلاب‌های متعددی روی داده که زندگی‌هایی را تغییر داده است ولی انقلاب اسلامی ایران که به رهبری حضرت امام خمینی(ره) ایجاد گردید بزرگترین و عظیم‌ترین تاثیرات را در تاریخ بشریت به جای گذاشته است.

دبیر مقاومت اسلامی حرکته النجباء عراق ادامه داد: انقلاب‌ ملت‌ها و کشورها علیه طغیان‌ها محدود به زمان و مکان بود ولی انقلاب اسلامی ایران بدون مرز و در سراسر آسمان گیتی حرکت نمود و پشتیبان کلیه ملت های مظلوم و مستضعف شد. همچنین موجب مقاومت ملت‌ها در مقابل ظلم در تمام کره زمین گردید و توانست امید را به بهترین صورت به جان‌های مردمان بازگرداند. این انقلاب نوری در تاریکی بود تا فقر، عقب ماندگی، ظلم و طغیان‌گری را برای مردم جهان روشن کند.

وی با بیان این‌که «زمانی که عراق در درست رژیم سرکوبگر صدام بود کشورهای عربی از این رژیم ستمگر حمایت می‌کردند» گفت: جمهوری اسلامی در زمانی که کشورهای عربی از صدام حمایت می‌کردند و تاکنون حامی ملت مظلوم و پناهگاه مردم عراق در کلیه بحران‌ها و سختی‌ها بوده و هست؛ شاید پذیرفتن آوارگان و مظلومان عراق طی سال‌های گذشته بهترین مصداق برای این سخن باشد. هیچگاه ایران برای در اختیار قرار دادن تجارب خود به ملت ایران فروگذاری نکرده است و همچنان از ملت عراق حمایت می کند.

وی همچنین گفت: این نقش بشر دوستانه جمهوری اسلامی که درطول تاریخ به ثبت رسانده است بعد از سقوط صدام قوی‌تر و محکم‌تر ادامه یافت، به طوری که امنیت عراق و امنیت مردمش بخشی از امنیت مردم ایران قلمداد گردید. پس از آن‌که عراق به اشغال انگلستان و آمریکا در آمد همچنان جمهوری اسلامی ایران حمایتش را ادامه داد. در آن زمان نیروهای اشغالگر به دنبال ایجاد تفرقه میان ملت عراق و تخریب در خود کشور عراق بودند ایران و جمهوری اسلامی ایران حمایت خود را ادامه داد حتی در مقابل سازمان‌های تروریستی خشنی که هزاران نفر از مردم را کشتند حمایت ایران ادامه یافت.

این فعال سیاسی در ادامه یادآور شد: در آخرین توطئه‌های دشمنان عراق، این کشور در محاصره تروریست های داعش قرار گرفت. آن‌ها به تخریب و ویرانگری دست زدند و به مقدسات ما در کربلا، نجف و بغداد نزدیک شدند و تصمیم‌شان نابودی مقدسات ما بود.

شیخ اکرم الکعبی با اشاره به حمایت‌های ایران از عراق برای مبارزه با داعش گفت: امروز خون شهدای ما در سوریه با خون شهدای مجاهد، رهبران و سربازان ایران به هم آمیخته است. آنان در مقابل توان ایستادگی این مجاهدان برای حفظ اسلام کم آورده‌اند. امروز ما در کنار شما پرافتخار و پر شرف ایستاده‌ایم و می‌گوییم که ما مدیون شما هستیم و می‌دانیم که ایثار شما بدون هیچ حد و مرزی ادامه دارد.

وی ادامه داد: کلیه مردم عزیز و شریف عراق با تمام قومیت‌ها و ادیان و مذاهبش بخاطر تمام ایثارگری‌ها و فداکاری‌های ملت شما از شما قدردانی می‌کنند. خداوند بالاترین پاداش‌ها را به شما ملت و رهبر معظم ایران بدهد، همانگونه که خداوند در قرآن فرمودند کسانی که ایمان آوردند و برای خدا مهاجرت کردند و جهاد کردند با اموال و انفاس خود برای خدا جنگیدند و یکدیگر یاری می نمایند رستگارند.

204

کد خبر: 677080

وب گردی

وب گردی