مشاور رییس‌جمهور: وهابیت درصدد ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است

مشاور رئیس جمهوری در امور فرهنگی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان منا گفت: این فاجعه به ملت ایران اعم از شیعه و سنی نشان داد که وهابیت دشمن مشترک آنان است و درصدد ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم،حسام‌الدین آشنا شامگاه یکشنبه در حاشیه دیدار با خانواده‌های جان باختگان حادثه منا از استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واقعیت این است که حادثه منا بار دیگر به ما یادآوری کرد که ما یک ملت هستیم ملتی که خون‌های اهل تسنن و اهل تشیع در کنار هم ریخته شد.

وی افزود: این موضوع به ما یادآوری می‌کند که دشمن ما مشترک است و نه شیعه و نه سنی را می‌شناسد و ما را به جرم پاک باختن، حاجی بودن و مسلمان بودن نادیده می‌گیرند.

مشاور رئیس جمهوری در امور فرهنگی ادامه داد: این مراسم یادآوری می‌کند که نظام جمهوری اسلامی ایران از خون هیچ یک از شهیدان نمی‌گذرد و همان‌گونه که در فاجعه منا مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به دولت عربستان نهیب زدند و این نهیب مشت محکمی بر دهان آل سعود بود.

وی ادامه داد: در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با خانواده این شهدا نیز در سخنانی فرمودند که ما منتظریم دولت عربستان اعمال خود را رصد کند و به نتیجه آثار آن واقف باشد.

مشاور رئیس جمهوری در امور فرهنگی درباره خواسته خانواده جانباختگان در دیدار با رئیس جمهور تصریح کرد: امیدوارم امکان لازم برای دیدار برخی از خانواده‌ها با رئیس جمهور فراهم شود و این خواسته به حق آنان است و امیدواریم این دیدار در زمان بسیار نزدیک محقق شود.

در حج سال گذشته بیش از 49 حاجی گلستانی در حادثه منا جان خود را از دست دادند.

204

کد خبر: 677127

وب گردی

وب گردی