امام‌جمعه قم: اداره حج از دست آل‌سعود بی‌لیاقت خارج شود

امام‌جمعه قم گفت: حج فرصتی برای اعلام برائت از مشرکین است و سعودی‌ها به‌دنبال حجی هستند که ضرری به کفار نرساند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرآنلاین،حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید‌قربان در حرم‌مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به روایات معصومین(س) درباره قربانی در عید قربان اظهارداشت: اگر مردم می‌دانستند چه خیری در قربانی کردن است، پول قرض می‌کردند تا قربانی کنند، چراکه نخستین خونی که از قربانی به زمین ریخته می‌شود گناه صاحب قربانی بخشیده می‌شود.

وی یکی دیگر از برکات قربانی را رسیدن به قرب خداوند دانست و افزود: قربانی هابیل از سوی خداوند پذیرفته نشد چون برای خداوند نبود و مصرف قربانی برای بستگان و نیازمندان است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: در حج امسال جای حجاج ایرانی و برخی کشور‌های دیگر خالی است و دولت بی‌لیاقت و بی‌کفایت آل‌سعود سد عن سبیل‌الله کردند و مانع از حج شدند.

وی با اشاره به حادثه منا گفت: در سال‌گذشته در این ایام هفت هزار حاجی که 475 نفر آن ایرانی بودند به علت بی‌کفایتی مسئولان سعودی جان خود را از دست دادند و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب گفته‌اند باید کمیته حقیقت‌یاب با حضور کشور‌های اسلامی تشکیل شود.

امام‌ جمعه قم عنوان‌کرد: حج فرصتی برای اعلام برائت از مشرکین است و سعودی‌ها به‌دنبال حجی هستند که ضرری به کفار نرساند و این‌در شرایطی است که برائت از مشترکین جزء ارکان حج ابراهیمی است.

وی ادامه داد: اداره حرمین‌شریفین باید از دست این افراد بی‌لیاقت خارج شود و باید به دست افراد صالح بیفتد و ما دعا می‌کنیم تا خداوند انتقام شهدای حادثه منا را از این جنایتکاران بگیرد.

204

کد خبر: 677171

وب گردی

وب گردی