معرفی برگزیدگان جشنواره «چهل چراغ» در چهار بخش

مراسم تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره فیلم و عکس «چهل چراغ» در بخش عکس، پوستر، فیلمنامه و فیلم موبایلی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس «چهل چراغ»، برگزیدگان جشنواره «چهل چراغ» در بخش های عکس (آماتور، تک عکس حرفه ای و مجموعه عکس حرفه ای)، پوستر، فیلمنامه (فیلمنامه کوتاه و بلند)و فیلم موبایلی در مراسم افتتاح این رویداد فرهنگی و هنری معرفی شدند.

تک عکس آماتور:

محمدرضا صالحی برای عکسی با عنوان «زنجیر زنی»، شیرین برزگر برای عکسی با عنوان «حسین (ع)» و مریم یعقوبی برای عکسی با عنوان «به سوی نور» به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

تک عکس حرفه‌ای:

میر قیومی برای عکسی با عنوان «بزرگ زنان کوچک»،امین بذرافشان برای عکسی با عنوان «خادمه کوچک» و سجاد دادپور برای عکسی با عنوان «سنگ هم ببارد می‌آییم» به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم، مورد تقدیر قرار گرفتند.

مجموعه عکس حرفه‌ای:

مرضیه موسوی نجف آبادی برای مجموعه عکس «تعزیه خوانان»، مهدی ناظری برای مجموعه عکس «آن روز سیاه» و جمشید فرج‌وند فردا برای مجموعه «دور دست نزدیک»، به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

همچنین در این بخش جایزه ویژه هیات داوران به محسن راستانی تعلق گرفت.

پوستر:

فاطمه مرتضایی برای طراحی پوستری با عنوان «ای کاش بودم کربلا»، سید ناصر خادم برای طراحی پوستری با عنوان «اباعبدلله» و مرتضی رفعتی برای طراحی پوستری با عنوان «اربعین»، به ترتیب عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

فیلم موبایلی:

محمد بهرامی برای ساخت دو فیلم «لذت بی پایان» و «از کودکی خادمت بوده‌ام»، مهدی شاهسواری برای کارگردانی فیلم «قطعه‌ای از بهشت» و امیر عباس شرقی برای ساخت فیلم «تربت کربلا»، به ترتیب جوایز اول تا سوم رادریافت کردند.

بخش حمایت از فیلمنامه کوتاه:

دست اندرکاران برگزاری جشنواره «چهل چراغ» به تشخیص هیات داوران ضمن تجلیل از فیلمنامه «نایب الزیاره» به قلم نازنین فرخ لو، فیلمنامه «نبرد موعود» به قلم علی فرقانی ،فیلمنامه «آشکار و پنهان» به قلم منیره کرامتی و فیلمنامه «جانم می رود» به قلم ریحانه عزیزی دلشاد، از تولید فیلمنامه های بعدی این فیلمنامه نویسان جوان حمایت می کند.

فیلمنامه کوتاه برگزیده:

فیلمنامه‌های «مثل همیشه» نوشته آزاده نخعی، «سوواشم» نوشته مهدیه غلام حسینی و «باد بادبادک‌ها را با خود نخواهد برد» نوشته سید مرتضی سبز قبا، به عنوان آثار اول تا سوم معرفی شدند.

جایزه ویژه این بخش نیز به علی فرقانی برای نگارش فیلمنامه «نبرد موعود» رسید.

فیلمنامه‌ بلند:

در بخش فیلمنامه‌های بلند، هیات داوران ضمن تجلیل و حمایت از تولید بعدی آثار «هفت‌خوان عاشقی» نوشته حسین شمس آبادی و «چشم‌های روشن مهتاب» نوشته محراب اکبری شهپر، هیچ فیلمنامه‌ای را شایسته تندیس جشنواره ندانست و تنها به فیلمنامه «نقش خورشید» نوشته مهرداد غفارزاده، اکبر روح و مهرداد موفق، به عنوان فیلمنامه سوم، جایزه داد.

508

کد خبر: 677191

وب گردی

وب گردی