نذر فرهنگی مردم در نمایشگاه زنان و تولید ملی

یکی از برنامه‌هایی که در نهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی اجرا می‌شود، نذر فرهنگی مخاطبان و بازدیدکنندگان است.

به گزارش ایسکانیوز در این نمایشگاه غرفه‌ای با عنوان نذر فرهنگی راه‌اندازی شده که بازدیدکنندگان از نمایشگاه می‌توانند با مراجعه به این غرفه یک نذر فرهنگی متناسب با تخصص و حرفه‌ای که دارند انجام دهند و از این طریق بتوانند آموزش زنان سرپرست خانواده، فرزندانان ویا افرادی را بر عهده بگیرند که به هردلیلی نیازمند فراگیری این مهارت‌ها هستند.

این غرفه را تشکل نذر فرهنگی راه انداخته که با حمایت ستاد توانمندی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران، ایده‌ نذر فرهنگی را در تهران اجرایی کرده و می‌کوشد تا مردم را به این سمت و ادای نذورات فرهنگی سوق دهد.

فاطمه یازرلو، مدیر اجرایی موسسه نذر فرهنگی با اشاره به اینکه طبق آموزه‌های دینی مسلمانان هر علمی ذکاتی دارد، گفت: یکی از شعارهای این موسسه پرداخت ذکات علم و تخصص از طریق کمک به نیازمندان جامعه است که اولویت این امر آموزش و کمک به زنان سرپرست خانوار و فرزندان آن‌ها است.

او با اشاره به اینکه معنای نذر فرهنگی در این موسسه نذر وقت و تخصص است، گفت: نذر فرهنگی موسسه خیریه‌ای است که از طریق شهرداری و ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار حمایت می‌شود؛ هر فردی با هر تخصصی که دارد می‌تواند عضو نذر فرهنگی شده و وقت و تخصص خود را در اختیار نیازمندان قرار دهد.

یازرلو با اشاره به افرادی که در نذر فرهنگی عضو می‌شوند، افزود: این موسسه با افراد در ۴ گروه آموزش، پزشکی، مشاوره و حقوقی فعالیت کرده و در بخشی دیگر نیز از دانشجویان، مهندسین، کارآموزان فنی و حرفه‌ای و ... کمک گرفته می‌شود.

او گفت: افراد متخصص به‌وسیله موسسه نذر فرهنگی با نیازمندان آشنا شده و با گذاشتن کلاس‌های آموزشی در سرای محلات و یا مشاوره‌ رایگان برای آن‌ها، به نیازمندان کمک می‌کنند.

یازرلو بابیان اینکه هدف این موسسه جا انداختن گفتمان نذر فرهنگی در بین نخبگان و متخصصان جامعه است، گفت: موسسه نذر فرهنگی تلاش دارد تا فرهنگ مشارکت را در جامعه پررنگ‌تر کند.

او معتقد است که با این کار در ظاهر امر کمک‌هایی که صورت می‌گیرد جنبه مادی ندارد، اما آموزش دادن یک مهارت و حمایت از آموزش دیدگان باعث می‌شود که در آینده افرادی که تحت آموزش قرارگرفته‌اند بتوانند به شغل و درآمد ثابت دست پیدا کنند.

نهمین نمایشگاه زنان و تولیدات ملی تا ۲۶ شهریور در محل بوستان گفتگوی شهرتران برپا است. این نمایشگاه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان از این نمایشگاه است.

105105

کد خبر: 677195

وب گردی

وب گردی