ارائه محصولات 2700  زن سرپرست خانواده در نمایشگاه زنان و تولید ملی

سومبات هاکوپیان در بازدید از نهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی از تهیه‌ سند راهبردی تولید پوشاک داخلی در ایران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز این کار آفرین و فعال صنعت پوشاک کشور با بیان این مطلب که مهندس نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور تهیه‌ی این سند راهبردی را داده‌اند، گفت: این سند برای پنج سال و با همکاری بخش خصوصی و دانشگاه امیرکبیر تدوین شده و بخش‌هایی از آن در حال اجراست. از جمله بخش‌هایی که به تازگی ابلاغ شده و می‌توانم به آن اشاره کنم دستورالعملی است که طبق پیشنهاد انجمن صنعت پوشاک به آقای وزیر در رابطه با بحث واردات نوشته شده و بر اساس آن کلیه تولیدکنندگان خارجی برای فعالیت در بازار ایران باید ثبت‌نام انجام دهند و هر کدام حتما یک نمایندگی از طرف شرکت مادر در ایران داشته باشند.

او افزود: از سوی دیگر، بر اساس این سند هر شرکتی که در ایران فعالیت می‌کند، موظف است 20 درصد از مبلغ فروش کالاهای وارداتی را صرف تولید در ایران کند.

هاکوپیان گفت در کنار این، هرکدام از تولیدکنندگان هم موظف می‌شوند که کالاهای تولید شده در ایران را با نشان تولید ایران به سایر کشورها صادر کنند.

او معتقد است که انجام این فرایند در یک سیستم قانونمند باعث می شود واردات بی‌رویه در این کشور پایان یابد.

این فعال صنعت پوشاک با تشکر از فعالیت‌های ستاد توانمند سازی زنان شهرداری تهران در زمینه‌ی آموزش و حمایت‌از کوثرها برای تولید کالا گفت: بانوانی که این مجموعه را اداره و در آن فعالیت می‌کنند، مرجعی را تشکیل داده‌اند که با ایجاد شرایطی مناسب، باعث جمع شدن توانمندی‌های تولید داخلی در نمایشگاهی با عنوان زنان و تولید ملی شده‌اند. در این فضا تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند محصولاتشان را ارائه دهند و در کنار آن مصرف کنندگان نیز با تولیدکنندگان داخلی و کیفیت اجناس آن‌ها آشنا می‌شوند.

او در رابطه با تاثیر برنامه‌های ستاد توانمندسازی زنان در زمینه‌ی اشتغال‌زایی در جامعه گفت: تا جایی که من اطلاع دارم و در این نمایشگاه هم دیدم، ستاد توانمندی زنان هم در بحث آموزش و اشتغال فعالیت می‌کند و هم در زمینه‌ی حمایت از تولید و عرضه‌ی‌ آن. تعدادی از تولیدکنندگان خوب داخلی هم در حوزه‌ی پوشاک با این مجموعه همکاری دارند و بانوان سرپرست خانواری را که از طریق ستاد مهارت‌هایی را آموخته‌اند جذب می کنند.

به گفته‌ هاکوپیان که در مجموعه‌ ستاد توانمندسازی بانوان شاهد سازمان یافتگی در بخش‌های مختلف و برنامه‌ای مدون برای توانمند سازی زنان از طریق آموزش و اشتغال هستیم که همه ی این ها در کنار هم باعث اشتغالزایی در کشور می شود.

هاکوپیان حمایت از تولید داخلی را در گرو ایجاد ساختار صنعتی در کشور دانست و افزود: ما در زمینه‌ ساختار صنعتی در کشور دچار مشکل هستیم. سال‌هاست که از صنعتی شدن در کشور صحبت می‌کنیم ولی هنوز ساختار صنعتی در ایران به وجود نیامده است. درکشوری که ساختار صنعتی وجود داشته باشد، قانونمندی ویژه‌ای به وجود می‌آید و حتی در سطح انتخاب یک وزیر هم از بخش صنعت استعلام می‌شود. در حالی که درکشور ما تولیدکننده یا صنعت‌گر باید ساعت‌ها پشت در اتاق یک کارمند معمولی منتظر بماند. البته در این میان کسی مقصر نیست و باید ساختار را درست کنیم.

نهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی تا 26 شهریور از ساعت 10 تا 22 در بوستان گفتگوی تهران برگزار می شود. در این نمایشگاه 2700 زن سرپرست خانواده و 80 برند داخلی حضور دارند و محصولاتشان را ارائه می کنند.

105105

کد خبر: 677198

وب گردی

وب گردی