وام دهی در بخش مسکن افزایش پیدا می کند

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران بیش از70، 80 صنف در کشور در بخش مسکن فعال هستندکه به این ترتیب اگر مسکن رونقی داشته باشد، همه این اصناف هم از رکود خارج می شوند.

به گزارش ایسکانیوز ار روابط عمومی اتاق بازگانی تهران، به گفته مدیرعامل بانک مسکن و براساس آمار بانک مرکزی در مردادماه متوسط قیمت مسکن حدود 7.5 درصد در تهران افزایش پیدا کرده است، افزایشی که علایم خروج از رکود در بخش مسکن و در اقتصاد کشور را پر رنگ‌تر کرده است.

براساس صحبت های محمدهاشم بت‌شکن، بخش مسکن بخش پیشران در حوزه اقتصاد است. نرخ تسهیلات بانک مسکن برای مشارکت در ساخت 18 درصد است و محل اوراق 17.5 درصد و سایر صندوق ها 11 درصد است و پس اندازیکم در بافت فرسوده 8 و سایر نقاط 9.5 درصد است.

علامیرمحمد صادقی، عضو هیات رییسه اتاق تهران در این خصوص درباره افزایش قیمت مسکن و علایم خروج از رکود این بخش اعلام کرد: این شایعات یقینا در زمینه مسکن موثر خواهد بود. به هرحال رکودی که در مسکن ایجاد شده، به تمام کالاها سرایت کرده است.

به گفته میرمحمدصادقی، بیش از70، 80 صنف در کشور در بخش مسکن فعال هستند. به این ترتیب اگر مسکن رونقی داشته باشد، همه این اصناف هم از رکود خارج می شوند.

عضو هیات رییسه اتاق تهران ادامه داد: همچنین شایع بود که دولت می خواهد با بهره بسیار کم برای مسکن وام بدهد و البته این موضوع اثرگذار بوده است. به همین دلیل توصیه می کنم که این وام دهی افزایش پیدا کند. چرا که مردم بی مسکن زیاد هستند. تعداد زیادی از مردم به مسکن احتیاج دارند.

براساس صحبت های میرمحمدصادقی، اگر دولت نرخ بهره وام مسکن را برای کسانی که واقعا نیازمندند، تقلیل دهد، هم کشور از رکود خارج می شود و هم مردم به مسکن مورد نیازشان می رسند. او تاکید کرد: لذا این اثری که گذاشته است، به علت این موضوع بوده است و ما امیدواریم روند وام دهی در بخش مسکن ادامه پیدا کند.

وی همچنین درباره توانایی دولت در پرداخت وام مسکن با بهره کم اضافه کرد: دولت هزینه های مختلف می پردازد، برای همین می تواند مقداری از این هزینه ها را در جاهای دیگر کم کند و به مسکن و مردم بدهد، این روش مسلما خیلی بهتر است.

402/602

کد خبر: 677263

وب گردی

وب گردی