احتمال ریزش زمین در تهران پس از هر حفاری/ کاهش روزانه یک میلی متر از سطح اراضی تهران

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به وضعیت کاهش سطح آب های زیرزمینی احتمال فرو نشست زمین پس از هر گونه حفاری در شهر تهران وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان اقبال شاکری در دویست و نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران گفت: نشست زمین در بزرگراه آزادگان مورد تایید قرار گرفته وعلت آن نیز کاهش سطح آب های زیرزمینی است.

او افزود: به دلیل کاهش سطح آب های زیرزمینی روزانه یک میلی متر از سطح اراضی تهران نشست می کند و همین موضوع مشکلاتی را در بر دارد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم بررسی وضعیت نشست زمین در پایتخت گفت: سازمان آب،‌برق، مخابرات، فاضلاب ومترو تهران باید به وضعیت فرونشست زمین در پایتخت ورود پیدا کرده تا از این طریق شاهد کاهش حوادث ناشی از نشست های مکرر زمین در پایتخت باشیم.

شاکری با تاکید بر اینکه احتمال نشست زمین پس از هر گونه حفاری در شهر تهران وجود دارد گفت: با توجه به وضعیت زمین و همچنین کاهش سطح آب های زیرزمینی این احتمال وجود دارد که با هر گونه حفاری در شهر تهران شاهد ریزش مجدد و فرونشست زمین باشیم.

او با اشاره به تذکرات مطرح شده به مسئولان فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: دو ماه گذشته نامه ای را به مسئولان فرودگاه امام ارسال کردیم و طی این نامه در رابطه با وضعیت پارکینگ های فرودگاه وهمچنین تسهیلات ارائه شده به شهروندان در این فرودگاه گفت و گو کردیم. پس از تذکرات ارائه شده مسئولان فرودگاه امام بسیار مسئولانه به موضوع ورود پیدا کرده وقول مساعد دادند که مشکلات مردم در این فرودگاه در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

105105

کد خبر: 677318

وب گردی

وب گردی